تبریز؛

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره مد و لباس آذربایجان شرقی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره مد و لباس آذربایجان شرقی، خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ صفی پوردر نشست هماهنگی جشنواره مد و لباس استانی گفت: با توجه به استقبال علاقمندان و فعالان حوزه ی مد و لباس از این جشنواره، مهلت ارسال آثار تا بیستم بهمن ماه جاری تمدید شد.
وی با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره، خاطرنشان کرد: در طول چند دوره برگزاری جشنواره مد و لباس اقشار مختلف مردم با اهمیت مقوله ی مد و لباس و تاثیرات آن در جامعه آشنا شده و از طرح‌هایی باشاخص های ایرانی استقبال می‌کنند.

صفی پور تاکید کرد:  این مساله نشان از  تاثیر جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مد و لباس بر مخاطبان علی الخصوص قشر جوان جامعه دارد  و به نوعی می تواند به سلیقه آنها، سمت و سو‌دهد.

وی نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و افزود: دومین جشنواره استانی مد و لباس، در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در ارایه سبک زندگی اسلامی توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با همکاری بنیاد ملی مد و لباس و کارگروه عفاف و حجاب آذربایجان شرقی و با اهتمام و همراهی هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر استان برگزار می شود.

وی توسعه و ترویج فرهنگ، هنر و آداب و رسوم بومی، ساماندهی مثلث طراحی، تولید و توزیع پوشاک در استان، زمینه سازی برای کشف و ظهور استعدادها و خلاقیت های نو، مرتبط با پوشاک اسلامی، ایرانی و بومی، بسترسازی برای اشجاد اشتغال پایدار برای طراحان مد و لباس استان، زمینه سازی برای آگاهی بخشی آحاد جامعه و گسترش معروف ها و ترویج طرح های استانی مناسب با سلیقه ها و در خور شان والای ملت ایران براساس سبک زندگی اسلامی را از اهم اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

صفی پور، بخش های جشنواره را شامل دو بخش رقابتی و جنبی عنوان کرد و گفت: در بخش رقابتی طراحی – دوخت و  فیلم، عکس، کتاب، مقاله یا پایان نامه، نقاشی، مطبوعات و در بخش جنبی برگزاری کارگاه های تخصصی دوخت های سنتی و برگزاری کارگاه تخصصی و آموزشی طراحی لباس مد نظر این جشنواره است.

وی، شرکت در این جشنواره را برای کلیه هنرمندان و فعالان عرصه های مختلف فرهنگی و هنری و تولید کنندگان و عرضه کنندگان لباس آزاد عنوان کرد و گفت: در بخش مقاله آثار ارایه شده باید دارای خلاصه، مقدمه و نتیجه بوده و تعداد صفحات آن کمتر از ١٠ و بیشتر از ٣٠ صفحه نباشدو  طرح ها و مدل های پوشش باید ابداعی، ابتکاری و جدید باشد و قابلیت تولید عمده را داشته باشد.

وی تاکید کرد: طرح های ارایه شده در تمام بخش ها باید مطابق با موازین اسلامی، فرهنگ و هویت ایرانی باشد.

صفی پور گفت: کلیه طرح های برگزیده جشنواره مطابق با ماده ٤ قانون ساماندهی مد و لباس، جهت حمایت قانونی حقوق مولفان و مصنفان به بنیاد ملی مد ولباس ارسال خواهد شد و به کلیه شرکت کنندگان که آثارشان به بخش مسابقه راه یابد، گواهی شرک در جشنواره تعلق خواهد گرفت.

براساس این گزارش علاقمندان می توانند آثار خود را تا بیستم بهمن ماه جاری به دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز، بلوار استاد شهریار، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز ارسال نموده و یا با شماره تلفن ٣٣٢٤٨٣٤٤٠٤١  تماس حاصل نمایند.

گفتنی است: زمان برگزاری جشنواره یاد شده نیز بیست و ششم تا سی ام بهمن ماه جاری خواهد بود.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.