قزوین؛

اجرای طرح هنردرمانی در مراکز توانبخشی قزوین

طرح هنر درمانی در مراکز توانبخشی روزانه بهزیستی استان قزوین اجرا می شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقزوین؛معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: این طرح ناظر بر استفاده کاربردی هنر در افزایش توانایی فیزیکی و تقویت مهارت های حرکتی ذهنی و همچنین استقلال افراد کم توان ذهنی در انجام امور روزمره است.

علیرضا وارثی افزود: طرح هنردرمانی با هدف تقویت خلاقیت و استعدادهای افراد دارای معلولیت به منظور نیل به استقلال و توانمندسازی آنها، افزایش احساس اعتماد به نفس، آماده سازی برای پیوستن به جامعه، تغییر نگرش منفی نسبت به توانایی ها، کاهش ناتوانی و جبران احساس نقص و ارتقاء احساس ارزش اجتماعی اجرا می شود.

وی گفت: به همین منظور آموزش هنر به مربیان و تجهیز اتاق هنر در دستور کار قرار گرفته است.

وارثی افزود: هنر درمانی، موسیقی درمانی و نمایش درمانی در تقویت و سلامت بهداشت روان و جسم افراد موثر است و داشتن دانش و آگاهی و بکارگیری گرایش های هنری متناسب با وضعیت جسمی و ذهنی توان خواهان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی گفت: مربیان توانبخشی در تشخیص سطح توانایی توان خواهان و طبقه بندی آنان برای تولید آثار هنری تاثیرگذار است و توانجویان ذهنی، حسی حرکتی، کم توانان ذهنی و مبتلایان به اوتیسم و سندروم دان بالای شش سال جامعه هدف این طرح هستند.

در حال حاضر 18 هزار و 461 معلول اعم از توان خواهان جسمی حرکتی، ذهنی، نابینا و کم بینا، بیماران مزمن اعصاب و روان تحت حمایت بهزیستی استان قزوین هستند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.