نادیده گرفتن ظرفیت‌های طب سنتی به دلیل برخی سوء استفاده‌ها

رییس کنگره طب فراگیر در سرطان گفت: طب سنتی در کشور ما برخلاف ظرفیتهای جدی آن به دلیل سودجویی افراد کم‌خرد و خودخواه دچار چالشهای جدی شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر کیوان مجید زاده رئیس کنگره نخستین کنگره طب فراگیر در سرطان در مراسم افتتاحیه کنگره طب فراگیر سرطان با اشاره به برنامه مناسب برای طب سنتی به همراه طب مدرن گفت: سازمان بهداشت جهانی به دلیل ظرفیت‌های بالای طب سنتی و غرابت آن با فرهنگ مردم ضمن ترویج مستمر این حوزه،‌ به همگرایی آن با طب مدرن تاکید نموده و در تدوین راهبردهای طب سنتی، افزایش دسترسی به خدمات آن را به ویژه برای اقشار کم  درآمد جامعه سرلوحه اهداف خود قرار داده است.

وی در خصوص دغدغه‌هایی که طب سنتی در کشور ما داشته است، بیان کرد: طب سنتی در کشور ما برخلاف ظرفیت‌های جدی آن دلیل سودجویی افراد کم خرد و خودخواه دچار چالشهای جدی شده و چهره آن در نزد خبرگان طبی جامعه غبار آلود شده است. از این رو ضرورت دارد که گرد و غبار روشهای اشتباه و بی‌پایه از چهره آن زدوده شود. 

رئیس پژوهشکده جهاد دانشگاهی و رئیس کنگره ادامه داد: هنگامی می‌توانیم این طب را از روشهای اشتباه و بی‌پایه نجات داد که کلیه روشهای مشکوک مورد ادعا در این طب با روش شناسی دقیق علمی مورد آزمون قرار بگیرد. 

وی خاطر نشان کرد: هدف این پژوهشکده در برگزاری کنگره ملی طب فراگیر در سرطان ایفای نقش،  در تامین اهداف ارزشمند و همکاری متخصصین طب نوین و طب سنتی می‌باشد. 



انتهای پیام/
برچسب ها: طب سنتی ، طب مدرن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار