چین، در رقابت با هندوستان و برای سرمایه گذاری ایمن، به دنبال افزایش خرید طلاست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «بلومبرگ»؛ انجمن طلای چین اعلام کرد تقاضای این کشور برای خرید طلا با گرایش سرمایه گذاران برای یافتن دارایی های امن افزایش خواهد یافت. برپایه داده هایی که این انجمن روز چهارشنبه منتشر کرد مصرف این کشور، که با هندوستان به عنوان بزرگترین مصرف کنندگان جهان رقابت دارد، با 3.7 درصد افزایش، 985.9 تن بیشتر از سال گذشته (2015) شد. انجمن طلای چین نماینده جواهرسازان و بانکداران و حق العمل کارها و معدن کاران است. 

آشفتگی در بازار سهام و کم ارزش شدن ارز رایج کشور و پایین آمدن بهای جهانی طلا در نزدیک به شش سال کمک کرد تا خرید شمش طلا در چین افزایش پیدا کند. صادرات طلای سوییس به هنگ کنگ و چین در ماه دسامبر، 87 درصد بیش از ماه گذشته آن شد. تقاضا در آسیا که بیش از 60 درصد مصرف جهانی طلا در آنجا رخ می دهد از پایه استوار است و به گفته آر بی سی کپیتال مارکتس این روند دنبال خواهد شد. 

داده های این گروه نشان می دهد سال گذشته تقاضا برای طلا و گوهرافزار 2.1 درصد افزایش یافت و به 721.58 تن رسید، و مصرف شمش با 4.8 درصد به 173.08 تن و خرید سکه با 78 درصد افزایش به 22.8 تن رسید. فروش شمش و سکه به این انگیزه افزایش یافته که برخی از سرمایه گذاران، بهای هر اونس برابر با 1100 دلار را سرمایه گذاری خوبی قلمداد می کنند. شمش طلا روز چهارشنبه 1125 دلار خرید و فروش می شد. 

واردات خالص چین از هنگ کنگ 67 درصد از ماه پیش بیشتر شد و به بالاترین تراز خود در این دو سال رسید. بانک مرکزی چین نیز هر ماه طلا خرید می کند. 

در سال 2015 تولید طلا 0.4 درصد کاهش یافت و به 450.05 تن رسید چرا که برخی از تولید کنندگان کوچک در بخش خصوصی دست از تولید کشیده اند. در چین بیش از 500 معدن طلا هست ولی نزدیک به نیمی از آنها با بهای کنونی طلا دچار زیان شده اند. 

انتهای خبر/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار