فرهنگیان حق تبلیغات انتخاباتی در محیط کار را ندارند

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: همکاران فرهنگی اجازه تبلیغات انتخاباتی در مدرسه را ندارند در غیر این صورت متخلف محسوب می‌شوند.

میرشاهولد مشاور وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مدیران آموزش و پرورش حق تبلیغ انتخاباتی در محیط کار را ندارند و اگر کسی این کار انجام بدهد متخلف محسوب می‌شود و باید مسیر قانونی آن را طی کند. که در طی این مسیر برای وی پرونده‌ای تشکیل می‌شود و هیئت رسیدگی تخلفات اداری به آن رسیدگی می‌کند.

وی افزود: تخلفات آموزش و پرورش به این هیئت فرستاده می‌شود و براساس آرا رأی صادر می‌گردد و اگر همکار فرهنگی متخلف به این امر شده باشد یا به صورت نقدی از حقوق وی کم می‌شود و یا تعهدی کتبی از وی گرفته می‌شود.

میرشاهولد اظهار کرد: تاکنون گزارشی به حوزه رسیدگی به شکایات ارسال نشده اما باید در نظر داشت تمام شهروندان به عنوان وظیفه باید در انتخابات شرکت کنند اما همکاران فرهنگی به هیچ عنوان حق تبلیغ انتخاباتی در مدرسه را ندارند اما در خارج از ساعات اداری می‌توانند فعالیت شخصی خود را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در انتخابات دو وظیفه اصلی دارد که می‌توان به تشویق دانش‌آموزان به حضور حداکثری در انتخابات و در اختیار گذاشتن امکان آموزش و پرورش برای رأی گیری و شرکت همکاران فرهنگی پای صندوق‌های رأی اشاره کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.