اتحادیه اروپا با اعطای یک کمک 3 میلیارد یورویی به ترکیه برای کمک به پناهجویان، موافقت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از یورونیوز، یک مقام اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد که اعضای این اتحادیه موافقت کردند این 3 میلیارد یورو را با هدف کمک اتحادیه به پناهجویان سوری مقیم ترکیه در اختیار آنکارا قرار دهند.

این گزارش بدون اشاره به نام مقام اروپایی، اعلام کرد که طبق قرار این مبلغ پیش از پایان ماه فوریه به دست ترکیه می رسد.

روزنامه آلمانی "دی ولت" نیز10 بهمن ماه به نقل از یک دیپلمات اروپایی ناشناس اعلام کرده بود که آنکارا به غیر از این 3 میلیارد یوروی از قبل توافق شده، خواستار2 میلیارد یورو(2.16 میلیارد دلار) بیشتر از اتحادیه اروپا برای کمک به کنترل بحران مهاجرت است.

اتحادیه اروپا و ترکیه 29 نوامبر(8 آذر) درباره طرحی مشترک برای مقابله با هجوم مهاجران به اتحادیه اروپا توافق کردند که به موجب آن، اعضای اتحادیه اروپا وعده دادند در مقابل اقدام ترکیه برای جلوگیری از دسترسی مهاجران به مرزهای 28 کشور عضو این اتحادیه، حدود 3 میلیارد یورو در اختیار آنکارا قرار دهند.

این در حالی است که ترکیه خواستار دریافت حدود 5 میلیارد یورو از اتحادیه اروپا است.

اروپا اکنون با بحران بی سابقه‌ای دست و پنجه نرم می کند که در نتیجه سیاست‌های مداخله جویانه آمریکا در خاورمیانه گریبان این قاره را گرفته است.

صدها هزار پناهجو و آواره عمدتا از کشورهای سوریه، عراق و افغانستان به امید یافتن سرپناهی امن به اروپا روی آورده‌اند.

هجوم پناهجویانی از کشورهای شمال آفریقا نیز که به دلیل خشونت یا فقر راهی اروپا شده اند، بر فشار بحران مهاجرت در این قاره افزوده است.

ترکیه مسیر اصلی ترانزیت آوارگان و پناهجویان اروپاست. براساس گزارش آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد بیش از 2 و نیم میلیون آواره سوری اکنون در اردوگاه‌های موقت در ترکیه زندگی می کنند که بسیاری از آنها آرزوی عزیمت به اروپا را در سر می پرورانند.

درخواست احتمالی آنکارا برای افزایش مبالغ کمک اتحادیه اروپا درحالی مطرح است که این اتحادیه اعلام کرده ترکیه به اندازه کافی برای کاهش قابل ملاحظه مهاجرانی که راهی اروپا می شوند، تلاش نکرده است.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار