ساری؛

لزوم آموزش زبان های خارجی در حوزه های علمیه

زبان های خارجی در حوزه های علمیه باید آموزش داده شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور در کارگاه آموزشی بصیرت افزایی اساتید و طلاب مدارس علمیه مازندران در عرصه بین الملل با بیان اینکه 200 هزار طلبه در کشور فعالیت دارند، گفت: طلاب علاوه بر زبان عربی به زبان های دیگر خارجی هم باید مسلط باشند.

حجت الاسلام محمد حسن زمانی با اشاره به اینکه 300 میلیون شیعه در خارج از ایران داریم، افزود: مبلغان شیعه برای گسترش دین و مذهب به کشورهای دنیا باید اعزام شوند.

معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور گفت بیش از 90 درصد عرصه های جهان برای تبلیغ دین فراهم است و از روحانیت شیعه استقبال می کنند.

حجت الاسلام زمانی با تاکید بر اینکه دین اسلام جهانی سازی را پیش رو دارد، گفت: دین اسلام قابلیت پاسخگویی به همه جهانیان را دارد و آیات قرآنی نشان دهنده فراگیر بودن دین اسلام است.

نماینده ولی فقیه در مازندران نیز با اشاره به فعالیت سه پرچم ولایت پذیری، ولایت ستیزی و ولایت گریزی در جوامع گفت: ما پرچم ولایت پذیری را باید ترویج دهیم.

آیت الله طبرسی بر لزوم ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و افزود: روحانیون با سبک گذشتگان و خلق اندیشه های نو به بصیرت افزایی جوامع بپردازند.

3 هزار طلبه در مازندران فعالیت دارند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: ساری ، آموزش ، علمیه ، حوزه ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.