آلمان: داعش در لباس پناهجو، تروریست صادر می‌کند

رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان اعلام کرد داعش، تروریست‌هایش را در پوشش پناهجویان به اروپا فرستاده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان می‌گوید گروه داعش، تروریست‌هایش را در پوشش پناهجویان به اروپا صادر کرده است.

هانس گئورگ ماسِن روز جمعه (16 بهمن) گفت حملات تروریستی گروه داعش در تاریخ 22 آبان ماه سال جاری به پاریس، پایتخت فرانسه نشان می‌دهد که این گروه به عمد تروریست‌های خود را تحت پوشش پناهجو به اروپا فرستاده است.

وی در گفت‌وگو با شبکۀ تلویزیونی زد.دی.اف آلمان افزود: «ما بارها شاهد بودیم که تروریست‌ها... در لباس پناهجویان خود را استتار کرده‌اند. این یک واقعیت است که سازمان‌های امنیتی با آن روبرو هستند.»

ماسن در این مصاحبه گفت: «ما در تلاش هستیم که تا چنان‌چه تروریست‌‎ها و داعشی‌های دیگری هم وارد (اروپا) شده‌اند، آن‌‎ها را تشخیص داده و شناسایی کنیم.»

روزنامۀ برلینر زایتونگ آلمان روز جمعه به نقل از ماسن نوشت سازمان امنیت داخلی آلمان بیش از 100 سرنخ دربارۀ حضور تروریست‌ها در میان پناهجویان حاضر در آلمان دریافت کرده‌ است.

ماسن گفت: «ما در یک وضع جدی هستیم و خطر وقوع یک حمله وجود دارد. اما سازمان‌‎های امنیتی، سازمان‌های اطلاعاتی و مقامات پلیس بسیار محتاط هستند و هدف ما کاهش این خطر تا حد ممکن است.»

براساس گزارش برخی رسانه‌های داخلی در آلمان، این کشور در سال 2015 میلادی به تنهایی پذیرای بیش از 1 میلیون پناهجو بوده است.

نیروهای امنیتی آلمان روز پنج‌شنبه (15 بهمن) دو مظنون تروریستی را به اتهام ارتباط با داعش و طرح‌ریزی یک حملۀ تروریستی در برلین دستگیر کردند.

 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار