مشهد؛

اضافه شدن دو هزار تخت جدید به بیمارستان های مشهد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استانداری خراسان رضوی با تغییر کاربری برخی زمین ها ، 10 هزار میلیارد ریال اعتبار لازم برای ایجاد دو هزار تخت جدید بیمارستانی را فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد، سیدحسن قاضی زاده هاشمی در جمع نیکوکاران بیمارستان ساز و شماری از پرسنل بیمارستان قائم(عج) مشهد اظهار کرد: راه کسب درآمد دولت، فروش نفت و مالیات است و اکنون نیز کشور با شرایط رکود و افت جهانی قیمت نفت روبرو است.

وی با اشاره به تعداد اندک تخت های بیمارستانی در مشهد نسبت به حجم زائران این شهر، افزود: در شرایط فعلی امکان ساخت بیمارستان جدید نیست و تنها این اجازه داده شده است که پروژه هایی که در مراحل نهایی کار قرار دارد، به اتمام برسد.

هاشمی گفت: برای ساخت بیمارستان در دیدار با آیت الله واعظ طبسی، آستان قدس رضوی از حق التقدیمی خود گذشت و شهرداری نیز از دریافت عوارض صرف نظر که حدود چهار هزار میلیارد ریال را شامل می شود که البته انتظار همراهی بیشتری از سوی شهرداری وجود دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: شمار پرستاران ما نسبت به تخت های بیمارستانی کم است اما از سویی برای جلوگیری از بزرگ شدن دولت، اجازه استخدام به این وزارتخانه داده نمی شود.

هاشمی اظهار کرد: در راستای ارتقای سطح معیشت پرستاران و تبدیل وضعیت قراردادی آنان، تلاش های بسیاری صورت گرفته اما در نهایت به نتیجه نرسیده است.

هاشمی اذعان کرد: از نظر بیمارستانی در حق شهر مشهد اجحاف شده است و علیرغم حجم بالای زائر و قدمت بیمارستان های این شهر، شمار مراکز درمانی این کلانشهر جز دو سه مورد اضافه نشده است.

وی گفت: این مایه شرمساری است که بعد از گذشت 37 سال از عمر جمهوری اسلامی، هنوز قطار مسافرتی مناسبی در حد و اندازه های مشهدالرضا برای سفر به این شهر وجود ندارد.

وزیر بهداشت افزود: در همین راستا رئیس جمهوری فردا برای افتتاح قطار تهران-مشهد به این شهر سفر خواهند کرد و امید می رود که در آینده چندین اتوبان و خط ریلی برای زائران مشهد فراهم شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.