مشهد؛

بداخلاقی رسانه ای در خراسان رضوی وجود ندارد

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: بداخلاقی رسانه ای در خراسان رضوی وجود ندارد و در موارد نادری که رخ می دهد نیز سوءنیتی وجود ندارد و لذا با تذکر و بدون لجاجت برطرف می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از مشهد، غلامعلی صادقی در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات در مشهد افزود: ظرفیت خوبی در رسانه ها وجود دارد اما از آن درست استفاده نمی شود.

وی اظهارداشت: نبض و مقتضیات جامعه در دست رسانه هاست که باید با دادن مشاوره به دستگاه قضا، زمینه را برای پیشگیری از وقوع جرم، آموزش شهروندان و اطلاع رسانی مباحث قضایی آماده کنند.

صادقی با بیان اینکه ابتدا در دستگاه قضا تمایلی به رسانه ای شدن موضوع برخورد با اراذل و اوباش نبود، افزود: در عین حال با درز خبری در رسانه ها، و مشاهده تاثیر آن در ایجاد رعب و وحشت در دل متخلفان و نیز کاهش آمار نزاع و چاقوکشی، بر افزایش این همکاری تاکید شد.

وی گفت: در این راستا دستگاه قضایی آمادگی دارد برای حفظ ارزش ها و ایجاد امید و اطمینان برای مردم و کاهش جرائم، داشته های خود از جمله اطلاعات برخی پرونده ها و گزارش های مختلف را از طریق خانه مطبوعات و یا به شکلی دیگر در اختیار رسانه ها بگذارد.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: فعالیت اندک شعبه ویژه مطبوعات استان خراسان رضوی به دلیل این است که جرم و تخلف در این حوزه وجود ندارد که در این خصوص باید از رسانه ها تشکر کرد.

صادقی تصریح کرد: انتقال ارزش های انقلاب اسلامی به نسل بعد وظیفه سنگینی است که بر دوش نسل ما، بویژه رسانه ها قرار گرفته است

او افزود: خواص جامعه باید این وظیفه سنگین را احساس کرده و با قلم، زبان و عمل خود ارزش های انقلاب اسلامی را به نسل بعد منتقل کنند و اگر این کار به درستی انجام شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد

صادقی به بحث آموزش خبرنگاران در تعامل با دستگاه قضایی اشاره و تصریح کرد: در بخش آموزش هر چقدر سرمایه گذاری شود، اهداف بیشتر محقق می شود.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: دستگاه قضا نیز به تعامل با رسانه ها ملتزم است ولی آموزش در این زمینه مهم است زیرا نحوه تعامل خبرنگاران با کارمند، قضات و شعب قضایی حائز اهمیت است.

وی افزود: در خصوص تعامل رسانه ها با دستگاه قضایی باید به این نکته توجه داشت که دستگاه قضایی یک حوزه تخصصی است و در باره موضوعات آن باید رسانه سنجیده عمل کند و به این مساله توجه شود که رسانه چگونه می تواند در یک مساله به دستگاه قضا یاری برساند.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادستان عمومی و انقلاب مشهد هم در این دیدار گفت: تعامل با رسانه ها مطلوب خواهد بود زیرا پیشگیری از وقوع جرم نیاز به اطلاع رسانی و تبلیغ گسترده ای در جامعه دارد

شریعتی تبار با اعلام آمادگی برای تشکیل اتاق فکر مشترک در حوزه پیشگیری از وقوع جرم تصریح کرد: ساکنان بخشی از شهر که جرم خیزی بیشتری هم دارد دسترسی کمتری به رسانه ها دارند.

وی افزود: باید تدبیری اتخاذ شود که مطبوعات برای فرهنگ سازی و آموزش پیشگیری از وقوع جرم در این مناطق، با کمک و مشارکت برخی سازمان ها و یا پایگاه های بسیج ارزانتر به دست ساکنان این مناطق برسد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.