یاسوج؛

تدوین سند توسعه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در کنار سند توسعه صادرات غیرنفتی، سند توسعه گردشگری استان در حال تدوین است.


 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛محمود باقری گفت: دو مراسم ویژه بغض بهار (ویژه ایام شهادت حضرت فاطمه(س)) در شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و بویراحمد و جشن امید را سال جاری اجرا کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از اجرای 13 برنامه متنوع در 13 فروردین در 13 منطقه بویراحمد در سال جاری خبر داد و گفت: کوچ عشایر را در اردیبهشت‌ماه با حضور 6 استان کشور در پارک جنگلی برگزار کردیم.

باقری در ادامه چاپ کتاب چهار فصل دو زبانه به تعداد 4 هزار جلد، تاسیس و صدور پروانه بهره‌برداری هشت دفتر خدمات سفر و شناسایی 48 منزل ویژه بوم‌گردی را از دیگر برنامه‌های اجرایی شده میراث فرهنگی و گردشگری عنوان کرد.

این مسئول تصریح کرد: به منظور ساماندهی منازل ویژه بوم‌گردی تسهیلات 100 میلیون تومان ارائه می‌شود تا این منازل را بهسازی و ساماندهی کنند و با ورود گردشگران به این مناطق روستایی از آن‌ها استفاده کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری 6  جلسه کارگروه گردشگری و سه جلسه ستاد خدمات سفر استان در سال جاری خبر داد و گفت: یکی از خروجی مهم این جلسات واگذاری منطقه گردشگری گردنه شلال‌دان به بخش خصوصی بوده است.

باقری در ادامه تصریح کرد: در هشت ماه سال جاری هزار و 700 نفر گردشگر داخلی و 700 نفر گردشگر خارجی سال گذشته وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شده است.

وی از ورود 2 میلیون و 600 هزار گردشگر در سال گذشته به کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اظهار داشت: در کنار سند توسعه صادرات غیرنفتی، سند توسعه گردشگری در حال تدوین است.

این مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه اگر فضای شهرهای استان را ساماندهی کنیم با ورود گردشگر به استان درآمدزایی خوبی عاید استان می‌شود، گفت: میانگین هزینه کرد هر گردشگر 33 هزار تومان بوده که این میزان در استان به 22 هزار تومان رسیده است.

باقری تعداد جاذبه‌های گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد را 300 جاذبه گردشگری عنوان کرد و گفت: به منظور جذب گردشگر و ارائه خدمات مطلوب باید زیرساخت‌های لازم گردشگری فراهم شود که از این تعداد جاذبه گردشگری در استان تنها 50 مرکز مقدمات اولیه زیرساختی آن‌‌ها فراهم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: با همکاری و همراهی هرچه بیشتر ادارات و نهادها می‌توان از اقتصاد گردشگری در استان استفاده کنیم.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.