بانک‌ها بخشی از سود خود را به مدارس شبانه‌روزی اختصاص دهند

عضو شورای عالی آموزش و پرورش اظهار داشت: بانک‌ها درصدی از سود خالص خود را به توسعه عدالت آموزشی به ویژه مدارس شبانه روزی اختصاص دهند.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو شورای عالی آموزش و پرورش در جشنواره ملی حامیان مدارس شبانه‌روزی بیان کرد: عدالت آموزشی بحث بسیار مهم و سرنوشت‌سازی است و خرسندیم پس از انقلاب اسلامی پوشش آموزش عمومی کوکان و نوجوانان ما به 100درصد نزدیک شده که افتخار بزرگی است و کمتر کشوری در منطقه به این جایگاه دست یافته است.

وی با بیان اینکه کشورهای پیشرفته از حدود 200 سال قبل در خصوص توسعه عدالت آموزشی برنامه‌ریزی کرده بودند، گفت: ما در ایران از 37 سال قبل با پیروزی انقلاب تصمیم جدی در این خصوص گرفتیم که به برکت انقلاب اسلامی خانواده‌ها به نظام و آموزش و پرورش اعتماد کردند و دخترانشان را بسیار گسترده‌تر از قبل برای آموزش فرستادند.

مصباحی مقدم با اعلام اینکه امروز بیش از 60درصد ظرفیت آموزش عالی را دختران به خود اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: سهم آنها از دست یافتن به فضای آموزش عالی بسیار بیشتر از پسران است که چنین نسبتی در دنیا بی‌نظیر است و ایران در جایگاه مطلوبی در آموزش قرار دارد.

وی افزود: مسئله عدالت آموزشی و تربیتی ما را به سمت یکسان‌سازی امکانات و خدمات آموزشی و تربیتی برای کل کودکان و نوجوانان کشور پیش می‌برد .

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هرچه می‌گذرد، امکانات و تجهیزات با کیفیت‌تر می‌شوند و ما باید با همتی بلیغ و رسا برای توسعه کیفیت آموزش و عدالت آموزشی اقدام کنیم، افزود: همانطور که امکانات در تهران موجود است باید برای شهرها و روستاهای دورافتاده این تجهیزات گسترش یابند که نیازمند نهضت می‌باشد.

وی اظهار داشت: هرچه در این راستا خدمات خیرین گسترش پیدا کند، باز نیاز بیش از این است که و باید کمک‌های خیرین با منابع مالی دولتی ترکیب شود.

وی خاطرنشان کرد: به بانک‌ها و مؤسسات مالی کشور توصیه می‌کنم که درصدی از سود خالص سالانه خود را به خدمات نسل نوخواسته کشور به ویژه مدارس شبانه‌روزی اختصاص دهند تا از آثار و برکات توسعه عدالت آموزشی برخوردار شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی سالهای گذشته تلاش شده بیشترین ضریب افزایش بودجه به آموزش و پرورش اختصاص یابد، گفت: بودجه مدارس شبانه‌روزی در سال 95 در مقایسه با سال 94 از رشد خوبی برخوردار است.

وی افزود:  آموزش و پرورش  بزرگ‌ترین دستگاه اجرایی دولت با تعداد بسیار زیاد معلمان و کارکنان با مشکلات بسیاری برای تعیین مالی معلمان مواجه است که امیدواریم در برنامه ششم توسعه و کمیسیون تلفیق و نیز بودجه سال 95 بتوان کمک بیشتری را به آموزش و پرورش و به طور خاص مدارس شبانه‌روزی داشته باشیم.

مصباحی مقدم با بیان اینکه انگیزه خیرین در خصوص عدالت آموزشی نباید کاهش پیدا کند و تجهیزات آموزش و پرورش نسبت به امکانات کشورهای پیشرفته بسیار پایین است، بیان داشت: باید امکانات به گونه‌ای فراهم شود که استعداد  کودک روستایی نیز بروز کند و هیچ تفاوتی بین نقاط دورافتاده و تهران نباشد تا انگیزه مهاجرت و جابجایی پدید نیاید و استعدادها نهفته باقی نمانند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار