ذوالفقاری: فدراسیون در موفقیت بانوان تیرانداز تاثیرگذار بود

کارشناس تیراندازی گفت: فدراسیون با پشتوانه‌سازی و شناسایی استعدادها و نقش حمایتی در موفقیت بانوان تیرانداز نقش مهمی داشته است.

حسن ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره علل موفقیت بانوان در تیراندازی اظهار داشت: از زمانی که انجمن ورزشی بانوان تاسیس شد بانوان ورزشکار از نظر رکوردی در تیراندازی جلوتر از آقایان بودند که این موضوع در مسابقات مختلف ثابت شد و بانوان تیرانداز حضوری موفق‌تر در میادین ورزشی داشتند.
 
 وی افزود: یکی از دلایل موفقیت سرمایه‌گذاری بسیار خوب فدراسیون و پشتوانه‌سازی برای بانوان بود امروزه تیراندازان ایران با مسابقات بین‌المللی دیگر غریبه نیستند و در تمام مسابقات شرکت می‌کنند و یا اینکه مشابه چنین مسابقاتی را در داخل برگزار می‌کنیم. بنابراین کسب تجربه نیز در موفقیت آنها موثر است.
 
ذوالفقاری ادامه داد: تداوم اردوها و حمایت فدراسیون نقش کلیدی دارد علاوه بر این بانوان نسبت به آقایان کوتاهتر دارند و از لحاظ روحی و روانی قابلیت بیشتری نسبت به آقایان دارند و تیراندازی از جمله ورزش‌هایی است که نیاز به حوصله و تمرکز بالا دارد که بانوان در این زمینه موفق‌تر عمل می‌کنند.
 
**تیراندازان زن تعادل بهتری نسبت به آقایان دارند
 
کارشناس تیراندازی افزود: در تیراندازی مرکز صفر به پایین برای خانم‌ها از نظر  ایستایی مناسب‌تر است  و تیراندازان زن می‌توانند تعادل بهتری نسبت به آقایان داشته باشند و خانم‌ها چون  قد کوتاهتری دارند این تعادل را بیشتر حفظ می‌کنند.
 
وی در ادامه گفت: اما معضلی که امروز در تیراندازی ما به وجود آمد تیراندازی متکی به نفر شده است و برخی تیراندازان سالهاست که در تیم ملی حضور دارند و برای جایگزینی آنها برنامه‌ریزی نشده است به عنوان مثال الهه احمدی از تیراندازانی است که سابقه طولانی دارد و در دوره‌ای شاگرد من بود و یا امام قلی نژاد که سال‌ها در تیم ملی تیر می‌ زنند در این میان نجمه خدمتی در این چند سال به عنوان یک پدیده با استعداد به تیراندازی معرفی شد که ظهور چنین تیراندازی باید باشد.
 
وی گفت: دلیل دیگر موفقیت بانوان این است که بانوان تیرانداز در مسابقات جهانی صاحب مدال هستند که می‌تواند انگیزه‌ای برای دیگر تیراندازان زن باشد اما در تیراندازی آقایان ما شاهد چنین ورزشکاری نیستیم که باعث انگیزه و رقابت تیراندازان شود.
 
به عبارتی اثربخشی قهرمانان تیرانداز خانم بر دیگر ورزشکاران پیش از آقایان است.
 
وی افزود: شرکت در مسابقات و نوع مسابقات و حتی ورزشکاری که باید شرکت کند در کسب نتیجه بسیار مهم  است مسابقات هند یک رقابت آسیایی بود و بیشتر  تیراندازان کشورهای دیگر سهمیه گرفته بودند که فرصتی برای تیراندازان ایران بود.
 
چنانچه که اگر ما در این رقابت شرکت نمی‌کردیم هیچ سهمیه المپیک دیگری به دست نمی‌آوردیم که نقش حمایتی فدراسیون در کسب نتایج بسیار تاثیرگذار بود.
 
وی در پایان گفت: در چند سال اخیر فدراسیون برای توسعه تیراندازی بسیار هزینه کرده است و خوشبختانه نتایج مثبتی هم گرفت اما در این میان بانوان تیراندازان توانستند از امکانات و فرصت‌های موجود بهترین استفاده را کنند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار