قزوين؛

صلاحیت 54 درصد داوطلبان استان قزوین تایید شد

مدیرکل دفترسیاسی و انتخابات استانداری قزوین گفت: با نتایج اعلام شده از سوی شورای نگهبان تاکنون 54 درصد از داوطلبان شرکت کننده در مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی تایید صلاحیت شدند.

به گزارش حوزه استان های گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان از قزوين؛ فرامرز مرادی گفت: از مجموع ۱۵۳نفر داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان قزوین در مرحله رسیدگی به اعتراضات توسط شورای نگهبان ۸۳ نفر(۵۴درصد) تایید صلاحیت شدند.

مرادی بیان کرد: در حوزه انتخابیه قزوین، آبیک، البرز از مجموع ۹۷ نفر ثبت نام شدگان، تعداد  ۴ نفر انصراف دادند، ۴۶ نفر تایید شدند و ۴۶ نفر رد صلاحیت شدند.

وی افزود: از مجموع ثبت نام شدگان در حوزه انتخابیه قزوین، آبیک و البرز، چهار درصد انصراف دادند، ۴۷ درصد تایید و ۴۸ درصد نیز رد صلاحیت شدند.

مرادی بیان کرد: در حوزه انتخابیه بویین زهرا و آوج نیز از مجموع ۳۴ نفر ثبت نام کننده، یک نفر انصراف داد که سه درصد افراد است، ۲۱نفر تایید صلاحیت شدند (۶۲درصد) و ۱۲ نفر نیز با ۳۵ درصد ثبت نام شوندگان در این حوزه انتخابیه رد صلاحیت شدند.

مدیرکل دفترسیاسی و انتخابات استانداری قزوین یادآورشد: از مجموع ۱۵۳نفر داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۷ نفر(۵ درصد) انصرافی هستند، ۸۳ نفر معادل (۵۴درصد) تایید صلاحیت شدند و ۶۳ نفر معادل ۴۱درصد هم رد صلاحیت شده اند.

وی در ادامه بیان کرد: در مجموع ۶۱ نفر از داوطلبین در مرحله رسیدگی هیات نظارت تایید شدند که در مرحله نهایی این تعداد به ۸۳ نفر افزایش یافته است.

مرادی افزود: همچنین تعداد کسانی که رد صلاحیت شدند و نیز کسانی که صلاحیت آنها احراز نشدند در مرحله گذشته نیز ۸۵ نفر بود که در نهایت به ۶۳ درصد کاهش یافته است.

وی اظهارداشت: داوطلبانی که در این مرحله توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده اند از امروز شنبه ۱۷ بهمن تا روز دوشنبه ۱۹ بهمن به مدت ۳ روز مهلت دارند اعتراض خود را به دفتر شورای نگهبان اعلام کنند.


انتهاي پيام/ی
برچسب ها: انتخابات ، رای ، سیاسی ، نماینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.