اردبیل؛

توسعه گردشگری عشایری در شهرستان مشگین‌شهر

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها و مطالعات انجام شده گردشگری عشایری در شهرستان مشگین‌شهر توسعه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ از اردبیل؛ قادر تقی‌زاده در جلسه کمیته گردشگری روستایی و عشایری مشگین‌شهر اظهار داشت: با انجام مطالعات در زمینه توسعه گردشگری عشایر شهرستان مشگین‌شهر تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم در این زمینه اقدامات اساسی را انجام داده و زمینه توسعه گردشگری را در این شهرستان در بین عشایر فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه استان اردبیل در حوزه گردشگری عشایر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد، افزود: عشایر به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم توسعه گردشگری در استان اردبیل به‌شمار می‌رود و می‌تواند در جذب و جلب هر چه بیشتر گردشگران موفق و موثر باشند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به اختصاص 500 میلیون ریال اعتبار برای مطالعه توریسم عشایری شهرستان مشگین‌شهر توسط اداره‌کل امور عشایری استان اردبیل بیان کرد: باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب و شایسته زمینه‌ای فراهم شود تا ظرفیت‌های بالقوه عشایر به فعالیت در‌آمده و راه‌گشای توسعه صنعت گردشگری استان شود.

تقی زاده در مورد ظرفیت‌های جامعه عشایر برای توسعه صنعت توریسم افزود:‌ باید در زمینه لباس‌های سنتی عشایر، موسیقی سنتی، صنایع دستی، سازه آلاچیق و چیدمان و تزئینات داخلی آن‌ها، آداب و رسوم و سبک زندگی مطالعات همه‌جانبه‌ای انجام شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل با تاکید بر حفظ ارزش‌های سنتی حاکم بر جامع عشایری استان اردبیل گفت: باید در مطالعات توسعه گردشگری عشایر تلاش شود تا در کنار این امر ارزش‌های جامع عشایر پابرجا مانده و تقویت شود.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.