اصفهان؛

ایجاد مراکز اختصاصی بانوان در راستای تحکیم خانواده است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هدف ما از برآورده کردن نیاز‌های بانوان در ابعاد مختلف آموزشی، تفریحی تنها کمک به تحکیم بنیان خانواده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ندا واشیانی‌پور عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در جشن الماس‌های محبت ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: بر هیچ شخصی پوشیده نیست که زنان نقش بسیار مهمی را در پرورش نهضت اسلامی ایفا کردند و همواره در صحنه‌های مبارزه حضور داشتند و حتی مشوقین جدی برای همسران خود در این راه بودند که یاد و خاطره همه این شیر‌زنان مبارز را گرامی می‌داریم.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: واضح و مسلم است که زنان سالم، آگاه و توانمند می‌توانند خانواده‌هایی سالم را پرورش بدهند و خانواده‌های سالم یک جامعه سالم را به وجود می‌آورند و با توجه به این موضوع باید به سلامت زنان توجه ویژه داشته باشیم.

وی ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی براساس پیشنهاد شورای فرهنگی، اجتماعی سیاست‌های لازم و راهبرد‌های اساسی برای تضمین سلامت زنان و دست‌یابی آنها به موفقیت‌های همه‌جانبه و مورد نیاز در دوره‌های مختلف زندگی را با تکیه بر پژوهش‌های انجام شده در ابعاد مختلف و با تاکید بر عوامل فرهنگی تاثیر‌گذار را مصوب کرده است.

واشیانی‌پور تاکید کرد: در ماده یک سلامت اینگونه تعریف شده که در واقع سلامت عبارت از رفاه کامل جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی است و تنها به نبود بیماری اطلاق نمی‌شود و حق سلامت زنان برخورداری از سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی با توجه به ویژگی‌های آنها در مراحل مختلف زندگی بوده و از جمله حقوق طبیعی و همگانی محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه طبیعتا ما برای تامین سلامت زنان باید نیاز‌های آنها را در ابعاد مختلف شناسایی کنیم و برای رفع این نیاز‌ها کوشا باشیم، افزود: یکی از نیاز‌های اساسی زنان نیاز به تفریحات سالم و گذران اوقات فراغت است که با توجه به محدودیت‌هایی که به لحاظ شرعی، قانونی و عرفی در جامعه ایرانی برای زنان وجود دارد، باید مکان‌هایی امن، سالم و مناسب را برای تفریح و آموزش زنان فراهم کنیم که ضمن ایجاد نشاط و شادی و تامین سلامت روحی آنها ابعاد تربیتی و آموزشی داشته باشد و به نوعی زنان را آماده مدیریت صحیح، تصمیم‌سازی و پرورش در عرصه خانواده کند.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یک زن با نشاط با روحیه‌ای سالم و شاد می‌تواند خانواده‌ای سالم و شاد را ایجاد کند.

وی با اشاره به توجه به رویکرد محله‌محوری در ایجاد مراکز اختصاصی بانوان اظهار کرد: دسترسی ساده و کاهش سفر‌های شهری از رویکرد‌های مورد توجه در راستای ایجاد مراکز اختصاصی بانوان است. 

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.