شیراز؛

تائید صلاحیت 58 درصد از داوطلبان انتخابات مجلس در استان فارس

در سومین مرحله بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، 58 درصد از داوطلبان تایید صلاحیت شدند.

به گزارش حوزه استانهای گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان فارس با بیان اینکه در سومین مرحله بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، 180 داوطلب در استان فارس تایید صلاحیت شدند، اظهارداشت: تعداد مجموع داوطلبان این استان برای ورود به مجلس دهم به 389 نفر رسید.

احمد رنجبر ادامه داد: از مجموع 727 داوطلب شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان فارس 389 نفر تائید، 58 نفر انصراف و 279 نفر نیز رد صلاحیت شدند. 

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان فارس با بیان اینکه دو نفر از تائید صلاحیت شدگان مرحله قبل در هیئت اجرایی و هیئت نظارت توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شدند، اضافه کرد: فقط همین افراد می توانند حداکثر تا پس فردا اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام کنند.

رنجبر تصریح کرد: شورای نگهبان بعد از رسیدگی به اعتراض این افراد و بررسی نهاییصلاحیتها، لیست نهایی را در روز 27 بهمن ماه به وزارت کشور ارائه و داوطلبان از 29 بهمن تا 5 اسفند ماه فرصت تبلیغات دارند. 

وی گفت: عدم التزام عملی به اسلام، محکومیت قضایی، امنیتی، اخلاقی و مالی از جمله مهمترین علتهای رد صلاحیت افراد است.

رئیس هیت نظارت بر انتخابات استان با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: 8 نفر به عنوان داوطلب حضور در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان فارس تائید صلاحیت شدند و شورای نگهبان 20 بهمن ماه نتیجه نهایی را به داوطلبان اعلام می کند.


انتهای پیام/ی



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.