تبریز؛

لزوم تامین ایمنی و ارتقا خدمات فرودگاهی در فرودگاه های استان

مدیر کل فرودگاه های آذربایجان شرقی گفت : ما به دنبال تامین ایمنی و ارتقاء خدمات فرودگاهی هستیم که در بخش ایمنی باند بتنی فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز را افتتاح کردیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛صفایی در جمع خبرنگاران از ارتقاء سیستم روشنایی باند به سیستم کت دو با ساخت و تجهیز موتورخانه دیزل ژنراتور در مساحت ۵۰۰ متر مربع که با خرید دو دستگاه دیزل ژنراتور و صرف ۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای نخستین بار در بین فرودگاه های کشور در تبریز صورت گرفته خبر داد.

وی از خرید اختصاصی یک دستگاه ماشین برفروبی برای فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز خبر داد و گفت: سفارش ساخت این ماشین سه کاره نیز برای نخستین بار در سطح کشور با سه میلیارد ریال اعتبار به کارخانه اشمیت آلمان داده شده و پس از اتمام ساخت بطور مستقیم از المان وارد فرودگاه بین المللی تبریز خواهد شد تا از سال آینده بکار گرفته شود.

صفایی گفت یک دستگاه ماشین برفروبی برای فرودگاه استان کافی نیست چون سرعت انجام برفروبی برای فرودگاه ها خیلی با اهمیت است ولی در شرایط مالی کنونی یک دستگاه خریداری می شود و در آینده این ماشین بایستی به دو دستگاه ارتقا یابد.

وی با اشاره به لزوم ارتقاء خدمات فرودگاهی افزود: در این راستا ما بهسازی سرویس های بهداشتی با چهار میلیارد ریال اعتبار و ساخت پارکینگ طبقاتی در ۱۱ هزار متر مربع با ظرفیت ۴۸۵ خودرو در سه طبقه و چهار سطح و برآورد اعتبار ۷۰ میلیارد ریالی در قرارداد اولیه را در دستور کار قرار دادیم.

صفایی از بهسازی نمازخانه ها، تابلوهای اطلاع رسانی و امکانات حمل بار مسافران در قالب طرح ارتقاء سطح کیفی خدمات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها نیز خبرداد.

مدیر کل فرودگاه های آذربایجان شرقی به افزایش دو درصدی پروازهای استان اشاره کرد و گفت: در این مدت یک میلیون و ۱۱۰ مسافر از فرودگاه های استان جابجا شده اند که تلاش داریم این میزان تا پایان سال به یک میلیون و ۵۰۰ مسافر افزایش یابد .

وی علت کاهش پروازهای امسال را نسبت به سال قبل را کاهش پروازهای حج عنوان کرد.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.