اردبیل؛

دعوت 73 ورزشکار اردبیل به اردوی تیم‌های ملی

معاون ورزشی ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: در سال جاری بیش از 73 نفر از ورزشکاران مستعد این استان در رشته‌های مختلف به اردوهای تیم‌های ملی دعوت شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اردبیل؛ محمدعلی برادران در مراسم گرامی‌داشت دهه‌فجر در جمع ورزشکاران اردبیلی اظهار کرد: در نیمه اول امسال بیش از 3 هزار و 623 نفر ورزشکار سازمان یافته به ثبت رسیده که به دلیل بالا بودن رقم بیمه ورزشی نسبت به سال گذشته که ورزشکاران سازمان یافته ما 50 هزار نفر بودند با یک شرایط تعدیلی و کاهشی روبه‌رو هستند ولی امیدواریم در ایام باقی‌مانده از سال تعداد ورزشکاران‌مان را افزایش دهیم.

وی به 73 نفر ورزشکار دعوت شده به اردوهای تیم ملی اشاره کرد و افزود: تعداد عناوین انفرادی کسب شده کشوری از سوی ورزشکاران این استان بیش از 500 عنوان ملی بوده است.

معاون ورزشی ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: ما بر اساس مستندات قهرمانی و مقام‌هایی که ورزشکاران به دست آورده‌اند ارزیابی‌هایمان را انجام دادیم به طوری که در مسابقات بین‌المللی 40 نفر، آسیایی 16 نفر و جهانی 17 نفر مقام‌ برای این استان به دست آوردند.

برادران از طرح آمایش سرزمینی ورزش استان خبر داد و افزود: در این طرح با توجه به شناختی که از رشته‌های ورزشی و کسب عناوین قهرمانی داشتیم تلاش شده تا موضوع قهرمان‌پروری مورد توجه قرار گیرد به طوری که در رشته‌ای همچون گلف 50 درصد تیم ملی را بانوان گلف‌کار استان اردبیل تشکیل می‌دهند.

وی رشته شمشیربازی را نیز جزء اولویت‌های ورزش و جوانان استان توصیف کرد و گفت: امسال تلاش می‌کنیم تا اردبیل را میزبان مسابقات شمشیربازی نونهالان کشور کنیم.

معاون ورزشی ورزش و جوانان استان اردبیل در ادامه توسعه ورزش همگانی را نیز در کنار ورزش قهرمانی یادآور شد و افزود: تدارک بیش از 93 برنامه ورزشی در این حوزه حرکتی مطلوب و مناسب بوده تا ورزش همگانی توسعه پیدا کند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.