درخواست هکرهای آنانیموس برای منع عربستان از حضور در بازی های المپیک 2016

گروه هکرهای ناشناس از کمیته بین المللی المپیک خواست عربستان سعودی را از حضور در بازی های المپیک سال جاری میلادی منع کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، به دنبال قانون شکنی های عربستان سعودی، گروه هکرهای ناشناس (آنانیموس) در بیانیه ای از کمیته بین المللی المپیک درخواست کرد عربستان سعودی را از حضور در بازی های المپیک 2016 در شهر "ریو دو ژانیرو" در برزیل منع کند.

هکرهای آنانیموس در یک پیام ویدئویی این اطلاعیه را منتشر کردند. سخنگوی گروه هکری آنانیموس در این بیانیه گفت: ما احساس می کنیم ممنوعیت حضور عربستان سعودی – که نقض فاحش حقوق بشر را مرتکب شده است – در بازی های المپیک 2016، آزادی سه فعال دیگر بهار عربی را تضمین می کند.

درخواست این گروه هکری برای منع عربستان سعودی از حضور در بازی های المپیک، به دنبال اعتراضات گسترده جهانی به اعدام 47 نفر از جمله آیت الله "شیخ نمر باقر النمر،" روحانی برجسته شیعه در عربستان سعودی رخ داد.

در سال 2012، عربستان سعودی به دلیل سرکوب حقوق زنان، در یک جنبش اینترنتی از حضور در بازی های المپیک لندن منع شده بود. پس از این جنبش اینترنتی، عربستان سعودی مجبور شد به ممنوعیت حضور ورزشکاران زن در بازی های المپیک پایان دهد و حتی به 2 نفر از آنها اجازه دهد در بازی های المپیک لندن حاضر شوند.

آنانیموس در ادامه این بیانیه گفت: امیدواریم به نقض حقوق بشر در عربستان سعودی توجه شود و این مسئله جرقه ای برای ایجاد یک جنبش اینترنتی دیگر و ممنوعیت عربستان سعودی از حضور در بازی های المپیک باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار