تبریز؛

با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور مجموعه حیات وحش و پارک طبیعت عون ابن علی در تبریزافتتاح شد.

با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، پارک طبیعت و مجموعه حیات وحش و مرکز نگهداری از حیوانات عون ابن علی در تبریز افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران گفت: این مجموعه زیست محیطی با رعایت ضوابط زیست‌محیطی و مشاوره‌های تخصصی کارشناسان محیط طبیعی این اداره کل و با همکاری سازمان توسعه عون ابن‌علی احداث شد.

‌قاسمی افزود: این پارک حیات‌ وحش در نوع خود بی نظیر بوده و برای اولین بار در کشور در چنین محل، مساحتی و رعایت شاخص‌های زیست محیطی احداث شده است.

‌وی گفت: این محل بر اساس بررسی‌های اولیه قابلیت زیستگاهی برخی گونه‌های پستانداران بزرگ جثه استان و استانداردهای لازم برای نگهداری گونه بصورت نیمه طبیعی را دارد.

‌وی اضافه کرد: ظرفیت برد محدوده درخواستی از طرف کارشناسان این اداره کل برای برخی گونه‌های علفخوار محاسبه شده و گونه‌های گیاهی مورد نیاز جهت تداوم مراحل فیزیولوژیک گونه‌های هدف پیش بینی شده است.

‌مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان، گفت: ایجاد سازه‌های اولیه جهت پایش مستمر، دامپزشک مقیم و سایر موارد ضروری تعیین و اجرا خواهد شد.

وی با اعلام اینکه بخشی از مرکز به عنوان تیمارگاه گونه های آسیب دیده و نیازمند تیمار، زیر نظر کارشناسان این نهاد اختصاص یافته است، گفت: پرورش، زاد آوری، رها سازی و احیای گونه در طبیعت با توجه به بروز خشکسالی در سال های اخیر، شکار غیر مجاز و بی رویه ، منجر به کاهش جمعیت برخی گونه ها در منطقه شده است.

وی شروع اجرای فاز اول این مجموعه را در مساحتی حدود 40 هکتار اعلام کرد و افزود: منطقه در نظر گرفته شده برای مجموعه حیات وحش، مابین ایستگاه دوم تله‌کابین و تپه بقعه و رستوران بام تبریز به طرف چشمه طرلان با مساحتی حدود 80 هکتار بوده که فاز اول آن با مساحت 40 هکتار به بهره برداری می‌رسد.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.