ارتش تایلند به شکنجه مسلمانان متهم شد

گروه‌های حقوق بشر گزارش دادند که تعداد زیادی از بازداشت شدگان در درگیری‌های جنوب تایلند که منطقه‌ای مسلمان نشین است ، توسط نیروهای امنیتی این کشور مورد شکنجه قرار می گیرند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، این افراد از سوی نیروهای امنیتی مورد ضرب و شتم، تهدید و سوء استفاده قرار می گیرند.

در12سال گذشته بیش از 6 هزار و 500 تن که بیشتر غیرنظامی بودند، در درگیری‌های بین دولت و استان‌های مسلمان نشین جنوب تایلند کشته شده‌اند و ارتش در حال حاضر در این مناطق حالت فوق العاده امنیتی برقرار کرده است.

براساس گزارش گروه‌های حقوق بشر، ارتش بدون هرگونه محاکمه‌ای می تواند افراد مظنون به شورش را به مدت 6 هفته در بازداشت نگه دارد.

در مطالعه‌ای که از سوی گروه‌های حقوق بشری صورت گرفته و فردا منتشر می شود بر شکنجه روانی و فیزیکی و بدرفتاری با 54 زندانی در اردوگاه‌های نظامی در بین سال‌های 2014 و 2015 مهر تایید زده شده است.

محققان در این گزارش مشخص کرده‌اند که در این اردوگاه‌ها ضرب و شتم شدید متهمان، تهدید مستقیم با اسلحه، خفگی و انواع دیگر شکنجه علیه زندانیان اعمال شده است.

پرنپن کونگکا چونکیت، یکی از دست اندرکاران تهیه این گزارش اعلام کرده است ما تنها گوشه‌ای از واقعیت‌ها را کشف کرده‌ایم و وضعیت در این منطقه از تایلند از زمان به قدرت رسیدن ارتش پس از کودتای 2014 بسیار وخیم تر شده است.

وی گفت:از زمان کودتای ارتش، هیچ مکانیسم نظارتی و پاسخگویی در مناطق مسلمان نشین حاکم نبوده و محدودیتی برای بازجویی‌ها وجود ندارد.

براساس این گزارش، شورشیان جنوب تایلند در پی کسب امتیاز خودمختاری بیشتر از دولت هستند.

دولت تایلند بیش از یک قرن پیش این مناطق را ضمیمه خود کرده و با اعمال تاکتیک های بی رحمانه همچون سر بریدن، بمباران و تیراندازی در صدد سرکوب اعتراضات است.

براساس گزارش گروه‌های حقوق بشر، در یکی از اردوگاه‌های نظامی به نام این کایوت شکنجه‌های وحشتناکی روی بازداشت شدگان صورت می گیرد به طوریکه سال گذشته یک مرد مسلمان زیر این شکنجه جان خود را از دست داد و ارتش دلیل مرگ وی را سکته قلبی عنوان کرد.

در گزارشی 75 نفر از زندانیان به اعمال شکنجه از سوی نیروهای امنیتی در اردوگاه‌های نظامی اقرار کردند.

این درحالی است که "پاراموت پروم این،" سخنگوی ارتش هرگونه شکنجه در اردوگاه‌ها را رد کرده است.

ارتش تایلند بر این باور است که در پی عملیات‌های اخیر در جنوب این کشور میزان خشونت‌ها و درگیری‌ها کاهش یافته و زمینه برای مذاکرات با رهبران شورشیان فراهم شده است.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار