همدان؛

معرفی برترین‎های جشنواره ملی وقف در رشته عکاسی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از برگزاری مراسم «اختتامیه چهارمین جشنواره وقف؛ چشمه همیشه جاری در رشته عکاسی » در 25 بهمن خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت‌الاسلام محمد کاروند گفت: برگزاری این جشنواره از اواسط آبان ماه کلید خورد و تا اواخر دی ماه نیز ادامه داشت.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه سه داور برجسته کشور داوری آثار رسیده به این جشنواره را بر عهده داشتند، افزود: هر یک از این داوران در رشته عکاسی جزء سرآمدان و اساتید بنام این رشته بوده‌اند.

وی با بیان اینکه به دلیل استقبال فراوان عکاسان، مهلت ارسال آثار این جشنواره یک بار تمدید شد، خاطر نشان کرد: در این بین از 25 استان کشور آثار عکاسی فراوانی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود.

کاروند با اشاره به ارسال یک‌هزار و 336 اثر به دبیرخانه «چهارمین جشنواره وقف؛ چشمه همیشه جاری در رشته عکاسی»، گفت: با ارسال آثار مختلف 36 اثر به عنوان برگزیده و منتخب انتخاب شد.

وی با بیان اینکه آثار منتخب در شهر همدان با برگزاری نمایشگاهی در معرض عموم قرار خواهد گرفت، افزود: این نمایشگاه از 25 تا 30 بهمن در محل «گالری نگاه» در همدان پذیرای علاقه‌مندان به رشته عکاسی خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در ادامه از چاپ آثار منتخب به صورت کتاب خبر داد و افزود: این کتاب که حاوی آثار منتخب جشنواره عکاسی است در 48 صفحه با تیراژ 500 جلد به چاپ خواهد رسید.

وی با بیان اینکه به سه اثر برتر «جشنواره عکاسی وقف؛ چشمه همیشه جاری» تندیس جشنواره، لوح تقدیر و به ترتیب 30، 20 و 10 میلیون ریال تعلق خواهد گرفت، افزود: از 6 اثر نیز تقدیر ویژه به عمل خواهد آمد و به همه 36 اثری که منتخب شده‌اند، هر کدام مبلغ یک میلیون ریال به عنوان حق تألیف اهدا خواهد شد.

کاروند با بیان اینکه مراسم اختتامیه چهارمین «جشنواره ملی وقف؛ چشمه همیشه جاری در رشته عکاسی» 25 بهمن در تالار فجر همدان برگزار خواهد شد، افزود: در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و نیز جمعی از مسئولین استانی حضور خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری این جشنواره به ویژه در رشته عکاسی فضای پرجنب و جوشی در بین علاقه‌مندان به این رشته ایجاد کرده است، تصریح کرد: بررسی آثار ارسالی به این جشنواره نشان می‌دهد که عکاسان و علاقه‌مندان به این رشته درباره سنت حسنه وقف و نیز بقاع متبرکه دقت فراوانی داشته و از کوچکترین جزئیات نیز غافل نگشته‌اند.

انتهای پیام/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.