دیوان عالی آمریکا طرح انرژی پاک اوباما را معلق کرد

دیوان عالی آمریکا، طرح رئیس جمهور این کشور را درباره افزایش محدودیت‌های انتشار گازهای گلخانه‎ای در نیروگاه های برق، به حالت تعلیق در آورد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، دیوان عالی آمریکا روز گذشته با معلق کردن طرح افزایش محدودیت انتشار گازهای گلخانه ای در نیروگاه های برق این کشور، ضربه ای به باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا وارد کرد.

قضات دیوان عالی آمریکا در واقع طرح "انرژی پاک آژانس حفاظت از محیط زیست" آمریکا را – که یکی از اولویت های باراک اوباما در دوران ریاست جمهوری اش محسوب می شد – به حالت تعلیق در آوردند. این تصمیم بدان معناست که در حال حاضر دو میراث بزرگ باراک اوباما – یعنی مهاجرت و تغییرات آب و هوایی – در دیوان عالی آمریکا بی نتیجه مانده است.

رئیس جمهور آمریکا اقدامات زیادی برای جلوگیری از تغییرات آب و هوایی کره زمین انجام داد. اقداماتی که در مذاکرات سازمان ملل در خصوص تغییرات آب و هوایی در ماه دسامبر سال گذشته میلادی (آذر 94) در پاریس به اوج خود رسید.

اینکه دیوان عالی آمریکا توانست این طرح اوباما را معلق کند نشان می دهد دست کم 5 نفر از قضات در خصوص بخشهایی از این طرح نگرانی هایی دارند.

"بروس هابر،" استاد حقوق در مدرسه "نوتر دام لاو" اعلام کرد: این اقدام دیوان عالی آمریکا طرح اوباما را --در حالی که وی همچنان در کاخ سفید حضور دارد – متوقف می کند.

"جاش ارنست،" سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد: ما با طرح کنونی دیوان عالی مخالف هستیم. طرح انرژی پاک بر اساس یک برنامه قانونی و فنی تهیه شده است و به کشورها زمان و قابلیت این را می دهد که طرح های لازم را برای کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه ای، بهتر شدن کیفیت هوا، بهبود بهداشت عمومی و سرمایه گذاری در بخش انرژی پاک در سراسر کشور توسعه دهند. این طرح همچنین می تواند در مقابله با خطرات ناشی از تغییرات آب و هوایی موثر باشد.

باراک اوباما پیشتر اعلام کرده بود: نیروگاه های برق تنها منبع انتشار گازهای مضر کربن هستند که به تغییرات آب و هوایی و آلودگی هوا منجر می شوند. تا امروز دولت هیچ محدودیتی در انتشار این گازها اعمال نکرده است.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار