سنندج؛

انتخاب دهستان جعفرآباد بیجار، به عنوان منطقه پایلوت کشوری جهت محرومیت زدایی

کارشناس بنیاد مستضعفان کشور گفت: به منظور اجرای طرح های محرومیت زدایی، دهستان جعفرآباد بیجار که از محرومیت بیشتری برخوردار است به عنوان منطقه پایلوت کشوری انتخاب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،اسدالله شکوهی در جریان بازدید از دهستان جعفرآباد در معیت فرمانده بسیج مقاومت سپاه بیجار و در جمع مردم این دهستان گفت: در استان کردستان دو منطقه به عنوان مناطق محروم که ظرفیت اشتغالزایی و تاثیر لازم در ماندگاری مردم در روستا را دارند، برای اجرای طرح های محرومیت زدایی این بنیاد انتخاب شده است.

وی منطقه سیاه منصور و دهستان جعفرآباد را بسیار محروم تر از آنچه که تصور می کرد بیان نمود و افزود: با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با سپاه کردستان، محورهای مهم و بسترهای موثر در توسعه این منطقه شناسایی و با توجه به استعدادیابی بومی، فعالیت های محرومیت زادیی به زودی آغاز خواهد شد.

شکوهی از همکاری بسیج ناحیه مقاومت بیجار برای اجرای برنامه های محرومیت زادیی و توسعه منطقه به عنوان عامل مهم موفقیت یاد کرد و تاکید نمود: با هماهنگی و مدیریت جمعی منطقه، مطالعات لازم برای شناسایی ظرفیت های این منطقه و توانایی های بالقوه در زمینه اشتغالزایی،بهداشت، امور فرهنگی، توسعه اقتصادی و درآمدزایی و توان نیروی انسانی بومی آن توسط کارشناسان مربوطه احصا خواهد شد.

کارشناس توسعه و عمران بنیاد مستضعفان، افزود: شهرستان بیجاراز رشد مناسب و متوازنی برخوردار نشده است و انتخاب این بخش برای محرومیت زدایی، در همین راستا است.

شکوهی به سیر افزایشی مهاجرت از شهرستان بیجار و به خصوص مناطق روستایی آن پرداخت و تاکید کرد: یکی از مهمترین اهداف اجرای طرح های محرومیت زدایی، مهار مهاجرت و سپس افزایش ماندگاری مردم است که این شهرستان یکی از مناطق مهاجر خیز استان است.

شهرستان بیجار که در شرق استان کردستان واقع شده است، دارای پنج شهر و حدود 260روستا با جمعیتی حدود 90 هزار نفر است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.