تا پایان بهمن برف و کولاک درکشور ماندگار است

کارشناس سازمان هواشناسی از ادامه سرما و بارش و وزش باد در مناطق مختلف کشور خبر داد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اصغری در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: پدیده مشترک ادامه سرما در کشور است.
 
وی با بیان اینکه دمای تهران امروز به منفی 3 درجه زیر صفر رسید، افزود: برف روی زمین از روند محسوس افزایش دما جلوگیری می کند.
 
اصغری اضافه کرد: امروز بارندگی در مناطق شمال شرق کشور ، استان های خراسان شمالی ،شمال خراسان رضوی، گلستان و مازندران به صورت برف و باران خواهد بود .
 
وی افزود: فردا موج ضعیفی از جنوب غرب وارد کشور می شود و استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و فارس با بارش همراه خواهد بود.
 
اصغری گفت: در جنوب شرق کشور استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی نیز وزش باد شدید خواهیم داشت.
 
وی افزود: روز جمعه سامانه بارشی به سمت داخل کشور حرکت کرده است و در استان های کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان با بارش و رگبار پراکنده همراه خواهد بود.
 
کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: در این مدت آب های خلیج فارس ،تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش بینی می شود.
 
وی افزود: از بعد از ظهر جمعه این سامانه از کشور خارج خواهد شد  و سامانه دیگری از روز شنبه نواحی ساحلی دریای خزر را تحت تاثیر بارش قرار خواهد داد.
 
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بر اساس الگوهای بلندمدت از روز شنبه تا پایان بهمن و روزهای ابتدایی اسفند بارش منظمی در کشور نخواهیم داشت و تنها هسته بارشی را در سواحل دریای خزر خواهیم داشت.

منبع:صدا و سیما
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.