داعش درافغانستان زمین خریده است

رییس شورای استانی غور افغانستان اعلام کرد که گروه داعش در شهرستان «تولک» این استان که در مرز هرات قرار دارد برای ایجاد پایگاه زمین خریداری کرده است.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  «فضل الحق احسان» روز چهارشنبه به خبرگزاری جمهور افغانستان گفت: پیش از رسیدن زمستان حضور افراد داعش در این منطقه ثابت شده است.
 
تائید خرید زمین توسط عناصری از داعش و اینکه فردی که اقدام به خرید زمین کرده تا چه حد با گروه تروریستی داعش ارتباط دارد، با توجه به وجود مافیای زمین در افغانستان، بسیار دشوار خواهد بود.
 
مقام های امنیتی درباره صحت و سقم خرید زمین توسط عناصر داعش، سخنی بیان نکرده اند.
ژنرال «جمعه خان» رییس سابق امنیت ملی استان غور نیز که اکنون در کابل بسر می برد، گفته است که در زمان ریاست وی، گزارش هایی از خریداری شدن زمین توسط فردی که وابسته به داعش معرفی شده است، دریافت کرده بود.
 
استاندار غور افغانستان، از خریداری زمین توسط فرد وابسته به داعش اظهار بی اطلاعی کرده، اما حضور مقطعی عناصر داعش را در این استان رد نکرده است.
 
بیشتر تحرکات عناصر وابسته به گروه داعش در استان ننگرهار واقع در شرق افغانستان صورت می گیرد و این گروه به دنبال ایجاد پایگاه منطقه ای در این استان است.
 
داعش برای رسیدن به این هدف خود، حدود یک ماه قبل، اقدام به راه اندازی یک ایستگاه رادیویی در این استان کرد که به دو زبان دری یا فارسی اصیل و پشتون، به شوراندن مردم علیه دولت افغانستان، تهدید مردم و جذب نیرو اقدام می کرد که سرانجام پس از چند هفته این ایستگاه رادیویی شناسایی و همراه با 20 تن از اعضای آن، منهدم شد.
 
نیروهای امنیتی افغانستان می گویند که تحرکات داعش را در نقاط مختلف افغانستان زیر نظر دارند و ارتش افغانستان در هفته های گذشته بارها مواضع این گروه را در استان ننگرهار هدف حمله قرار داده است.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/
برچسب ها: داعش ، زمین ، افغانستان ، هرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار