یک فرمانده آمریکایی:موصل سال 2016 آزاد نمی‌شود

درحالی که مقامات عراق بر آزادسازی شهر موصل از دست داعش درسال ۲۰۱۶ میلادی تاکید می کنند، یک فرمانده آمریکایی بیرون راندن داعش از موصل در این سال را بعید دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، "ژنرال وینست استوارت،" مدیر سازمان اطلاعات نظامی آمریکا در کنگره، اجرای عملیاتی با فرماندهی عراق برای بازپس گیری شهر موصل در سال 2016 میلادی را بعید دانست و گفت که این عملیات پیچیده خواهد بود.

وی که در کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا حضور دارد،اعلام کرد عملیات موصل پیچیده خواهد بود. خوشبین نیستم که قادر خواهیم بود آن را در آینده نزدیک اجرا کنیم. از نظرمن این امر به طور قطع امسال نخواهد بود.

وی افزود: چه بسا بتوانیم حمله‌ای را آغاز و برخی عملیات را در اطراف موصل انجام دهیم اما تامین امنیت موصل یا کنترل بر آن عملیاتی گسترده خواهد بود و این چیزی ست که من در سال پیش رو پیش بینی نمی کنم.

نیروهای عراق اواخر ماه ژانویه شهر رمادی مرکز استان انبار را از گروه تروریستی داعش بازپس گرفتند.

نیروهای داوطلب مردمی عراق پیشتر آمادگی خود را برای جنگیدن درکنار نیروهای امنیتی این کشور به منظور آزادسازی شهر موصل اعلام کردند.

نیروهای داوطلب مردمی تاکنون شکست‌های زیادی به داعش وارد کرده و مناطق زیادی از عراق را از دست این گروه آزاد کرده‌اند.

مسئولان بلندپایه عراقی اخیرا اشاره کردند که آزادسازی موصل در سال جاری میلادی انجام خواهد شد. داعش این شهر را در سال 2014 میلادی تصرف کرد.

استوارت گفت: علاوه بر تامین امنیت رمادی، نیروهای عراقی باید دشت نهر فرات بین شهرهای هیت و حدیثه را قبل از اقدام برای محاصره موصل، تامین امنیت کنند.

این اظهارات را می توان تاییدی بر گزارش‌های رسانه‌ای و گفته‌های برخی مسئولان عراقی درخصوص جدی نبودن آمریکا در همکاری برای از بین بردن گروه داعش در عراق دانست.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
داعش همان نیروهای آمریکائی هستند در لباسی دیگر !!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
شما فرماندهان آمریکایی غلط کردین ان شاالله به لطف خدا آزاد خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
مگه تو چیکاره ای ؟؟؟؟
نکنه عراق رو تو آزاد کردی که درباره موصل هم نظر میدی؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار