زنان محجبه کمتر در معرض ابتلا به «زیکا» هستند

سازمان بهداشت جهانی به زنانی که در مناطق شیوع ویروس زیکا ساکنند، توصیه کرده خود را بپوشانند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، سازمان بهداشت جهانی درباره میکروسفالی و دیگر ناهنجاری‌های مرتبط با ویروس زیکا به زنان، به ویژه زنان باردار، توصیه‌هایی کرد.

میکروسفالی نقصی مادرزادی است که گفته می‌شود ناشی از ویروس زیکاست. جمجمه نوزادان مبتلا به میکروسفالی کوچکتر از نوزادان سالم است که این مساله باعث آسیب دیدن مغز این نوزادان می‌شود. این ویروس هم اینک در بیش از 30 کشور گزارش شده است.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد زنان برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس خود با بپوشانند. این سازمان همچنین افزود زنانی که قصد مسافرت دارند بهتر است با پزشک خود مشورت کنند.

این سازمان اعلام کرد: «اکثر زنانی که در مناطق شیوع زیکا زندگی می‌کنند، کودکانی عادی به دنیا خواهند آورد. سونوگرافی زودهنگام نمی‌تواند به طور موثق میکروسفالی را نشان دهد، مگر در موارد حاد.»

ویروس زیکا در سال 1947 در جنگل زیکا در اوگاندا شناسایی شد. این ویروس همانند ویروس دنگی، نیل غربی و تب نخستین بار به وسیله پشه منتقل شده است.

این بیماری که در اکثر موارد بدون علامت است یا علائم خفیفی همچون تب خفیف، سردرد، درد مفاصل، التهاب و قرمزی ملتحمه چشم و لکه‌های پوستی دارد، از راه خون منتقل می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۱ ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
ما مشکل حجاب را بیشتر در ایران داریم نه در افریقا//اگه میشه زیکا را بیارین ایران
آخرین اخبار