حذف السد با ژاوی مرهمی برای نفت ایران

ناکامی تیم نفت تهران در راهیابی به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در کنار حذف تیم متمول السد قطر و فوق ستاره ای چون ژاوی غیر عادی به نظر نمی رسد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ،مرحله پلی آف لیگ قهرمانان 2016 آسیا در منطقه غرب این قاره در حالی با صعود تیم های الاتحاد عربستان،الجزیره امارات،بنیاد کار ازبکستان و الجیش قطر به مرحله گروهی به پایان رسید که حذف السد قطر با حضور ژاوی فوق ستاره یکی از برترین هافبک های تاریخ جهان فوتبال در ضربات پنالتی مقابل الجزیره یکی از شگفتی های این مرحله را رقم زد.
 
تیم فوتبال السد که در ابتدای این فصل فوتبال باشگاهی قطر با جذب ژاوی کاپیتان بارسلونا یکی از مهم ترین نقل و انتقالات فوتبال دنیا را رقم زد،تاکنون نتایج مناسبی نگرفته و با کسب 29 امتیاز از هفده دیدار و فاصله 19 امتیازی با الریان صدرنشین در رتبه چهارم جدول لیگ قطر قرار دارد.
 
برترین باشگاه قطر که در رشته های مختلفی چون هندبال، فوتسال و بسکتبال نیز تیمداری می کند در رشته فوتبال تاکنون 13 قهرمانی لیگ،15 قهرمانی جام حذفی ،پنج قهرمانی جام پادشاهی و 2 قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را در تالار افتخارات خود می بیند با بودجه شگفت انگیز خود علاوه بر داشتن ملی پوشانی چون خلفان ابراهیم کاپیتان تیم ملی قطر،عبدالکریم حسن،طلال البلوشی،حسن الهایدوس،محمد کاسولا ستارگان تاثیرگذار عنابی ها از لژیونرهایی چون ژاوی هرناندز اسپانیایی،مرتضی پورعلی گنجی ایرانی،ندیر بلهاج و بغداد بونجاه الجزایری و پدرو میگل پرتغالی نیز بهره می برد.
 
 
البته السدی ها روی نیمکت خود نیز از جسوالدو فریرا یکی نخبگان از مربی گری فوتبال پرتغال که سابقه هدایت تیم هایی چون پورتو،براگا ،بنفیکا،اسپورتینگ لیسبون ،مالاگا اسپانیا،پاناتینایکوس یونان ،الزمالک مصر و قهرمانی های متعدد در لیگ پرتغال و مصر روی نیمکت خود بهره می برند.
 
حال وقتی وضعیت این تیم را با نفت تهران نماینده کشورمان در مرحله پلی آف این رقابت ها مقایسه می کنیم به راحتی می توان نتیجه گرفت که هر چند حذف از لیگ قهرمانان آسیا برای هر تیمی دردناک است اما شاگردان کم ادعای علی رضا منصوریان خیلی نباید بابت این اتفاق مایوس شوند چرا که فوتبالدوستان ایرانی از وضعیت مالی وحشتناک این تیم دوست داشتنی با خبر هستند و می دانند که مسئولان این باشگاه برای تامین دستمزد اندک بازیکنان خود نسبت به غول هایی چون السد قطر و الشباب امارات با چه مشکلاتی دست به گریبان بوده و علاوه بر ناتوانی در جذب بازیکنان خارجی چوب حراج به بازیکنان تاثی گذار خود زده اند.
 
به هر حال اگر بازیکنان جوان نفت می توانستند از موقعیت های گلزنی خود در دیدار با الجیش ثروتمند که با جت اختصاصی به ایران سفر کرده بود،نهایت استفاده را ببرند آن گاه در کنار حذف السد می توانستیم از راهیابی نفت به مرحله گروهی نیز به عنوان یک شگفتی یاد کنیم.
 
برای طبیعی بودن حذف نفت نسبت به کنار رفتن السد از لیگ قهرمانان مبلغ قرارداد ژاوی هرناندز مثال خوبی است.این بازیکن با قراردادی به ارزش سالیانه 10 میلیون یورو به السد پیوسته است.رقمی نزدیک به 40 میلیارد تومان که بودجه پنج فصل باشگاه نفت محسوب می شود.
 
به هر حال نفتی های پایتخت در فصل قبل لیگ قهرمانان آسیا با غیرت ایرانی و کنار گذاشتن مدعیانی چون الاهلی و الشباب عربستان و شکست نزدیک به الاهلی امارات با داشتن ستارگانی چون لیما برزیلی در مرحله یک چهارم نهایی شایستگی های خود را ثابت کردند و اگر در بازی با الجیش نیز اندکی هوشیار بودند صعود به مرحله گروهی فصل 2016 غیر ممکن نبود.
 
بدون شک این شکست درس بزرگی برای علی منصور جوان در عرصه مربی گری در مسیر رسیدن به روزهای بهتر خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار