اختری در خطبه‌های پیش از نماز جمعه:

جمهوری اسلامی،‌ نظامی قدرتمند است که در برابر آمریکا و هم‌پیمانانش خضوع نمی‌کند

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: جمهوری اسلامی،‌ نظامی قدرتمند است که در برابر آمریکا و هم‌پیمانانش خضوع نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام محمدحسن اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در سخنرانی پیش ازخطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تبریک سی و هشتمین بهار انقلاب اسلامی و یوم‌‌الله 22 بهمن اظهارداشت: امام خمینی (ره) با قیام خود توانست سیاست شرق و غرب را تحت تاثیر قرار دهد و یک نظام و حکومت جدید را به نام نظام مقدس جمهوری اسلامی در دنیا تاسیس کند،  این توفیق فقط برای این انسان شایسته بود و تا آن زمان هیچ‌یک از علما و مجتهدین نتوانسته بودند این کار را انجام دهند.

اختری ادامه داد: امام صادق (ع) در حدیثی از پیامبر (ص) نقل می‌فرماید که در اول هر قرن خداوند یک انسان با عظمت را بر می‌گزیند و به وسیله آن در جهان تحول ایجاد می‌شود تا در برابر باطل و زورگویان قیام کند و ظن‌ها را از دین می‌شوید و صیقل می‌دهد که همین امر این یکی از ثمرات انقلاب اسلامی و امام راحل بود.

وی افزود: تحولاتی که انقلاب اسلامی در جهان ایجاد کرد، توانست بعد از جنگ تحمیلی جوانان و ملت‌های مستضعف جهان را تحت تاثیر قرار دهد که همین خیزش تاکنون روز به روز افزایش پیدا کرده است.

اختری با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای فراوانی در سطح کشور، منطقه و بین‌المللی داشته است، گفت: وقتی امواجی که از این انقلاب به وجود آمد را با دوران قبل از آن مقایسه می‌کنیم آنگاه به فرموده خداوند بزرگ به نصرت خودش پی می‌بریم.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران دشمنان سعی کردند با توطئه‌ها و سدی در برابر آن ایجاد کنند که از نمونه‌هایش ایجاد جنگ تحمیلی ضد مردم ایران و ایجاد جنگ نرم، جنگ‌های اجتماعی و فرهنگی است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با حمایت از پاسداران نیروی دریایی سپاه در به اسارت گرفتن تفنگداران آمریکایی متجاوز به آب‌های سرزمینی کشورمان در خلیج فارس، گفت: پاسداران ما با غلبه بر نیروهای متجاوز آمریکایی،‌ آمریکایی‌ها را تحقیر کردند. پیام روشن این اقدام به آمریکا، رژیم صهیونیستی و مزدوران منطقه ای آنان روشن و گویا بود و آن این بود که جمهوری اسلامی،‌ نظامی قدرتمند، دلیر و باایمان است که در برابر آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان آنان خضوع نمی‌کند تا پاسخ بسیار سختی به هر متجاوز در هر مکانی می‌دهد.

اختری افزود: البته آمریکای تحقیر شده از همان ابتدای انقلاب همواره در فکر توطئه علیه نظام ایران بوده است و در صدد نشان دادن چهره وارونه و ناصحیح از اسلام، قرآن و پیامبر (ص) است و سلمان رشدی با حمایت انگلیس و آمریکا کتاب آیات شیطانی را نوشت اما امام (ره) بزرگوار با فهمیدن توطئه دشمن، فرمان تاریخی تکفیر سلمان رشدی را صادر کرد.

انتهای پیام/




برچسب ها: اختری ، آمریکا ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار