بحرین از نظر تعداد زندانی رتبه اول را بین کشورهای عرب دارا است!

بحرین در میان کشورهای عربی از نظر تعداد زندانیان در رتبه اول جهان عرب قرار دارد.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بیش از چهار هزار زندانی در بحرین وجود دارد که در مقایسه با تعداد جمعیت این کشور، بطور میانگین از هر یکصدهزار نفر 301 نفر در زندان بسر می برند.
کشور امارات نیز بیش از 11 هزار و یکصد نفر زندانی دارد که به نسبت جمعیت این کشور از هر یکصد هزار نفر 229 نفر در زندان بسر می برند.
این گزارش همچنان حاکی است که ایالات متحده آمریکا همچنان از نظر تعداد زندانیان صدرنشین جهان است.
کشور مغرب نیز سومین کشور عرب از نظر تعداد زندانیان است و از هر یکصد هزار نفر 222 نفر زندانی هستند و تونس با 23 هزار و 600 زندانی یعنی 212 نفر در هر یکصد هزار نفر رتبه چهارم را در میان کشورهای عرب به خود اختصاص داده است.
براساس این گزارش، عربستان با 47 هزار و 161 زندانی از هر یکصدهزار نفر در رتبه های متوسط و مصر با 62 هزار زندانی در رتبه 76 جهان قرار دارند.
در این خبر آمده است: رژیم صهیونستی نیز 20 هزار و 200 زندانی دارد و در آمریکا بیش از 2/2 میلیون نفر، چین 65/1 میلیون نفر، روسیه 640 هزار نفر و در برزیل نیز 607 هزار نفر در زندان بسر می برند.
براساس این گزارش، در کل جهان بیش از 10 میلیون و 35 هزار نفر در زندان بسر می برند و این آمار بجز زندانیانی است که در زندان های کره شمالی، اریتره و سومالی بسر می برند.
منلع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار