اهواز؛

پرداخت مابه‌التفاوت قيمت تضميني ذرت

رئيس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان؛ به زودي 20 ميليارد تومان از مابه‌التفاوت پول ذرت با نرخ تضميني به آنها پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،كيخسرو چنگلوايي با اشاره به اينكه امسال 235 هزار تن ذرت به قيمت تضميني از كشاورزان اين استان خريداري شد، بیان داشت: امسال 6 هزار و 200 نفر كشاورز خوزستاني محصول ذرت خود را در بورس كالا به قيمت تضميني عرضه نمودند.

وي خاطرنشان کرد: در مكانيزم قيمت تضميني، كشاورز محصولش را در بورس كالا به فروش مي‌رساند و مابه‌التفاوت قيمت به فروش رسيده در بورس، با نرخ تضميني محصول را از دولت دريافت مي‌كند.

چنگلوایی در پاسخ به اين سوال كه چرا عليرغم اينكه گفته مي‌شود، كشاورزان حداكثر 48 ساعت بعد پول فروش محصول خود را از بورس دريافت مي‌كنند، اما تعدادي از كشاورزان مي‌گويند، زماني بسيار بيش تر از 2 روز طول كشيده تا پول فروش ذرت را از بورس كالا دريافت  كنند، اظهار داشت: كشاورزان 2 روز پس از به فروش رسيدن محصول در بورس، پولشان را دريافت كرده‌اند و قبل از آن زمان، محصول در انبارها بود.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان اذعان كرد: كشاورزان خوزستاني تاكنون دو سوم پول فروش ذرت را دريافت كرده‌اند و مابقي آن توسط دولت و در صورت تأمين اعتبار پرداخت خواهد شد.

وزارت جهاد كشاورزي مكلف است هر ساله متناسب با شرايط توليد و بازار، محصولات تحت سياست خريد و قيمت تضميني را انتخاب و اعلام كند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.