تبریز؛

ذخیره 5 میلیون تنی گندم در سال 95

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی غله ایران تصریح کرد: سال آینده بیش از 5 میلیون تن ذخیره گندم خواهیم داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از تبریز؛قنبری در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل سابق و جدید شرکت غله منطقه 8 کشور گفت:سال گذشته محموله‌ای هم به ترکیه صادر کردیم و سال آینده بیش از 5 میلیون تن ذخیره گندم خواهیم داشت و باید سیلوداران به این شرایط مطلوب توجه داشته و به فکر صادرات گندم به کشورهای همسایه مثل عراق باشند.

 وی با بیان اینکه سال آینده علاوه بر خرید تضمینی گندم، مسئول خرید دانه‌های روغنی هم هستیم، افزود: در آذربایجان‌شرقی باید تلاش کنیم کیفیت محصولات را بالا ببریم و از طریق انتخاب بذر مناسب، کشت، داشت و برداشت استانداردهای مورد نظر را اعمال کنیم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی غله ایران یادآور شد: باید شرایطی فراهم آید که کیفیت نان در استان آذربایجان‌شرقی به عنوان استان نمونه و پایلوت مطرح شود و به دلیل سابقه پیشتازی تبریز در گذشته این مهم لاجرم باید تحقق یابد.

وی تاکید کرد: ما مسئول تامین چهار کالای اساسی گندم، برنج، روغن و شکر هستیم که اگر در تولید کمبودی رخ دهد باید به هر حال از طریق واردات این کالاها را تامین کنیم و در نهایت فضای باثباتی را برای مردم فراهم آوریم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی غله ایران تاکید کرد: وزارت جهادکشاورزی رسالت بزرگی از لحاظ تضمین تامین گندم به عهده دارد و در این زمینه سال گذشته 8 میلیون و 80 هزار تن گندم خریدیم که پیش‌بینی می‌شود در سال آینده نزدیک به 10 میلیون تن گندم تضمینی بخریم که ما را از واردات بی‌نیاز خواهد کرد.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.