قم؛

مقاومت و صبر حضرت زینب(س) الگوی زنان مسلمان است

استاد حوزه علمیه قم به مناسبت سالروز تولد حضرت زینب(س) گفت: زنان مسلمان زیر فشار فرهنگی دشمن برای رها کردن ارزش‌های اسلامی و عفاف و حجاب هستند، که صبر حضرت برای این زنان الگو است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ حجت‌الاسلام احمد شیخ بهایی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س) اظهار کرد: زنان مسلمان زیر فشار فرهنگی دشمن برای رها کردن ارزش‌های اسلامی و عفاف و حجاب هستند، که صبر حضرت برای این زنان الگو است.

وی افزود: این بانوی بزرگوار در همه صحنه‌ها با استقامت ایستاد، حضرت نماد توحید در عرصه عمل است و خداشناسی را در عمل نشان داد، نمونه‌ها کافی است که انسان بتواند به عمق نفوذ اندیشه الهی در وجود حضرت پی ببرد.

استاد حوزه علمیه گفت :  شهادت و شهید پروری را در زندگی حضرت زینب(س) دارای اهمیت میباشد و حضرت دو فرزند خود را تقدیم نهضت اسلام کردند ولی در هیچ صحنه‌ای از این دو فرزند نامی به میان نیاورد.

شیخ بهایی با اشاره به عمق معنویت حضرت زینب (س) در معرفت و عبادت پروردگار گفت: این ویژگی به اندازه ای در وجود ایشان تبلور داشت که امام حسین(ع) از ایشان خواستند تا برایشان دعا کنند.

استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: ایشان در مقطعی نیابت امام زمان(ع) خود را به عهده گرفتند به طوری که سرپرستی اسرا و امور مربوط به عهده ایشان بود.

انتهای خبر/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.