اهواز؛

دستگیری متخلفان شکار درخوزستان

9 متخلف شکار غيرمجاز پرنده و صيد غيرمجاز ماهي در خوزستان دستگير شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرپرست يگان حفاظت محيط زيست خوزستان گفت: اين تعداد متخلف در گشت و کنترل شبانه روزي مأمورين يگان حفاظت اين اداره کل  در روزهاي اخير  دستگير شدند.

حسن آقا شيرمحمدي افزود: در اين عمليات گسترده از متخلفين 23 قطعه دراج و 38 قطعه کبوتر به همراه 7 قبضه اسلحه کشف و ضبط  شد و باتوجه به اينکه عمل متخلفين، مستند به ماده بند ب ماده 12 قانون شکار و صيد و ماده 679 قانون مجازات اسلامي جرم محسوب و مستوجب مجازات مي باشد، متخلفين جهت رسيدگي به جرم به مراجع قضايي معرفي شدند.

وي ادامه داد: برابر مصوبه شماره 380 مورخه 31 تيرماه امسال شورايعالي محيط زيست آگهي شده در روزنامه رسمي،جريمه هر قطعه پرنده دراج (دو ميليون ريال) و کبوتر (يکصد هزار ريال) مي باشد.

سرپرست يگان حفاظت محيط زيست خوزستان عنوان کرد: در ادامه گشت و کنترل در رودخانه هاي استان، نيروهاي اين يگان  با ايجاد کمين و گشت در رودخانه دز طي سه مرحله به صيادان غيرمجاز صيد با دستگاه ممنوعه الکتروشوکر  برخورد کرده و از صيد غيرمجاز آنها جلوگيري کردند.

حسن آقا شيرمحمدي با بيان اينکه در اين عمليات  ماموران يگان حفاظت با 3 قايق  متخلفان درگير شدند گفت: قايق اول از مه آلود بودن هوا استفاده کرد و فرار کرد و از  قايق دوم نيز يک رشته تور کشف و ضبط  شد.

وي ادامه داد: قايق سوم نيز  با برخورد به کمين نيروهاي يگان اداره کل و احساس خطر در سه نوبت اقدام به تيراندازي مستقيم و شليک بيش از 20 گلوله به سمت محيط بانان  کرد اما با هوشياري محيط بانان اتفاقي براي آنها نيفتاد  و متخلف  با توجه به شرايط بد جوي موفق به فرار گرديد ولي شناسايي شده و مراحل قانوني براي دستگيري متخلف در حال انجام مي باشد.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: خوزستان ، دستگیری ، متخلف ، صید ، شکار ، گشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.