ساری؛

نمایندگی بانک خون بندناف غرب مازندران در بند قانون های اداری

نمایندگی بانک خون بندناف غرب مازندران در چند قدمی تعطیلی قرار گرفت

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از ساری ، کارشناس مسئول بانک خون بندناف غرب مازندران به فعالیت پنج ساله نمایندگی بانک خون بندناف غرب مازندران در چالوس اشاره کرد و گفت: هنوز برای بستن قرارداد نتوانستیم مسئولان درمانی چالوس را متقاعد کنیم که اتاق جداگانه‌ای به این نمایندگی بدهند.

حسن‌نژاد افزود: تنها یک اتاق در درمانگاه امام رضا (ع) توانستیم بگیریم که البته هنوز مجزا نیست و سیستم‌های کامپیوتری چالوس هم راه‌اندازی نشده است و به همین دلیل برای بستن قرارداد، فرم‌ها از طریق ایمیل به ساری ارسال و سپس دوباره به چالوس ارجاع داده می‌شود.

وی گفت : نمایندگی بانک خون بندناف غرب مازندران در چالوس به علت همکاری نکردن برخی مسئولان در زمینه اطلاع‌رسانی درباره اهمیت و خاصیت درمانی با سلول‌های بنیادی در مراکز درمانی، در آستانه تعطیلی قرار دارد.

وی اظهار امیدواری کرد مسئولان همکاری‌های لازم را داشته باشند تا این فرصت بسیار مهم و ارزشمند درمانی در غرب مازندران همچنان دایر و فعال بماند.

وی گفت : بیمارستان‌های چالوس و نوشهر با قابلیت ‌درمانی بسیار ارزشمند سلول‌های بنیادی حتی اجازه نصب پوستر اطلاع‌رسانی مخصوص مادران باردار را در بخش آموزش‌های دوران بارداری را هم نمی‌دهند در حالی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور این روش درمانی را تأئید کرده است.

کارشناس مسئول بانک خون بندناف غرب مازندران سابقه ابتلا به ضایعات ویروسی در ناحیه تناسلی، مثبت بودن آزمایش HTLV و پس از آن HTLV PCR مثبت، مثبت بودن آزمایش VDRL یا RPR و نیز آن FTA-abs مثبت از جمله موارد ممنوعیت قرارداد دانست.

حسن‌نژاد افزود: این بانک با داشتن 25 نمایندگی در استان‌های مختلف کشور توانسته است، با استانداردسازی فرآیند جمع‌آوری و فریز نمونه‌های خون بندناف و نیز مراکز پیوند علاوه بر درمان بیماری‌های بدخیم و نجات جان انسان‌ها، از خروج ده‌ها هزار دلار ارز برای تامین سلول از سایر کشورها جلوگیری کند.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: ساری ، نمایندگی ، غرب ، قانون ، بانک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.