اصفهان؛

رویکرد جدید شهرداری اصفهان نسبت به مسائل فرهنگی

شهردار اصفهان گفت: در سال آینده شهرداری با انتقال رویدادهای فرهنگی از سالن ها به خیابان ها و بوستان ها رویکردی جدید در پیش خواهد گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، جمالی نژاد در افتتاحیه نمایشگاه کتاب یار مهربان گفت: نمایشگاه یار مهربان با دو رویکرد اهدای کتاب و لوازم ورزشی برای ارتقا سطح مطالعه و سلامت جسم دانش آموزان در 1300 مدرسه شهر اصفهان آغاز به کار کرد.

شهردار اصفهان از وجود 99 کتابخانه در شهر اصفهان خبر داد و افزود: 70 کتابخانه زیر نظر شهرداری فعالیت می کنند و 16 درصد مساجد شهر اصفهان دارای کتابخانه این در حالی است که 80 درصد مردم این شهر دسترسی مناسب و خوبی به کتابخانه دارند.

وی خاطر نشان کرد : به طور متوسط روزانه 1400 جلد کتاب از کتابخانه های شهر اصفهان امانت گرفته میشود و برای 124 نفر عضویت جدید و یا تمدید عضویت صادر میشود.

جمالی نژاد مدارس را بعد از خانواده مهمترین نهاد تشکیل دهنده شخصیت جوانان دانست و عنوان کرد: شرایطی ایجاد کرده ایم تا تمام دانش آموزان در مقاطع مختلف بتوانند از کتابهای ارائه شده در نمایشگاه یار مهربان بهره مند شوند وافزود: بسته های فرهنگی برای 1300 مدرسه شهر اصفهان و 700 بسته ورزشی برای مدارس دولتی آماده شده است .

شهردار اصفهان در پایان با انتقاد از جمعه بازار فعلی اصفهان گف : در سال آینده رویدادهای فرهنگی را از سالن ها به خیابان ها و بوستان ها انتقال خواهیم داد و در نظر داریم مکانی مناسب و در حد مردم اصفهان برای جمعه بازار کتاب فراهم کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار