مشهد؛

ارایه خدمات با کیفیت مهم ترین دغدغه پرستاران

نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور گفت: ارایه خدمات با کیفیت مهم ترین دغدغه پرستاران است تا بتوانند افرادی مفید در نظام سلامت باشند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سیدرضا مظلوم در آیین روز پرستار در تالار ابن سینای مشهد افزود: برای ارتقای خدمات, آموزش اکادمیک پرستاران نیز با عنایت مسئولان نظام سلامت در دانشگاههای علوم پزشکی باقی می ماند.

وی ادامه داد این در حالی است که طبق آیین نامه معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بنا بود آموزش پرستاری، از دانشکده ها منتزع و از بهمن امسال به بیمارستان ها محول شود.

نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور خاطرنشان کرد: به دنبال اعتراض ها و اقدامات صورت گرفته، آموزش پرستاری مطابق پنج دهه گذشته در دانشگاهها باقی می ماند و پرستاران از این بابت قدردان مسئولان نظام سلامت هستند.

مظلوم تاکید کرد: دوره های پرستاری غیرآکادمیک در هر رده ای که باشند، مورد تائید نیست.

وی با اشاره به افزایش دریافتی پرستاران از سال گذشته اظهار کرد: افزایش دریافتی پرستاران و دیده شدن جامعه پرستاری از سوی مسئولان نظام سلامت قابل قدردانی است.

وی احتمال تبعیض، پرداخت کارانه ها مطابق با مسئولیت و سابقه کار و همچنین شفافیت در پرداخت ها را از جمله دغدغه های پرستاران در این زمینه ذکر کرد.

نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور ارائه خدمات کیفی از سوی پرستاران با توجه به کمبود نیروی انسانی را مهم ترین دغدغه نظام سلامت عنوان کرد و گفت: ایجاد امنیت روانی و فراهم شدن شرایط کاری پرستاران، ارتقای خدمات کیفی و افزایش رضایت بیماران را دربردارد.

مظلوم با اشاره به اینکه اجرا نشدن قوانین به صورت کامل یکی از چالش های فکری پرستاران است، افزود: ارتقای بهره وری، اجرای قانون مشاغل سخت از جمله قانون هایی است که به طور کامل اجرا نمی شود.

به گفته وی، اجرا نشدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که 9 سال است از تصویب مجلس شورای اسلامی گذشته نیز یکی از خواسته های بحق پرستاران است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: زمانی که پزشک صرف بیمار می کند با زمانی که پرستار با بیمار در ارتباط است، قابل مقایسه نیست و پرستار سهم بزرگی در عرصه سلامت دارد.

هادی مدقق افزود: ارتقای خدمات درمانی کیفی در بیمارستان ها و مراکز درمانی در گرو ارتقای منزلت و جایگاه پرستاری و رسیدگی به مشکلات و تامین امنیت شغلی و شرایط روحی این قشر پرتلاش است.

وی بیان کرد: دریافتی های پرستاران در سال جاری افزایش قابل توجهی یافته اما همچنان برخی از دغدغه ها و مشکلات در این خصوص وجود دارد.

وی با بیان اینکه روابط عاطفی و کاری بین پزشک و پرستار در شرایط کنونی خدشه دار شده است، افزود: برقراری رابطه مناسب کاری بین پزشک و پرستار، نیازمند همت همه جانبه مسئولان حوزه سلامت است.

وی تاکید کرد: جایگاه و ارزش پرستار در نگاه بیمار و پزشک باید احیا شود که در سالیان اخیر خوشبختانه جایگاه پرستاری در کشورمان رشد قابل توجهی داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.