جلسه تجدید نظر در احکام بلاتر و پلاتینی

کمیته استیناف فدراسیون جهانی فوتبال امروز و فردا برای رسیدگی به اعتراض روسای فیفا و یوفا به محرومیت 8 ساله خود، تشکیل جلسه می دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،جلسه استماع و رسیدگی به اعتراض سپ بلاتر رئیس فدراسیون جهانی فوتبال و میشل پلاتینی رئیس اتحادیه فوتبال اروپا علیه ممنوعیت هشت ساله خود ازفعالیت های فوتبالی امروز(دوشنبه) و فردا برگزار می شود.

جلسه کمیته استیناف فیفا در باره اعتراض پلاتینی، که تلاشش برای ریاست فیفا با رسوایی به پایان رسید، امروز برگزار می شود.
جلسه استماع کمیته استیناف برای رسیدگی به شکایت بلاتر سوئیسی 79ساله نیز روز سه شنبه (16 فوریه) برگزارخواهد شد.
لری موسندن، رئیس فدراسیون فوتبال برمودا، ریاست کمیته استیناف را برعهده خواهد داشت که می تواند بلاتر و پلاتینی را کاهش و یا افزایش دهد.
اگر این دو نتوانند از طریق راه های فیفا خود را تبرئه کنند، به احتمال زیاد پرونده های خود را به دادگاه داوری ورزش (CAS) ارجاع خواهند داد.
این دو پس از رسوایی مربوط به پرداخت 2.1 میلیون دلار از سوی فیفا به پلاتینی ، در ماه دسامبر به 8 سال محرومیت از کلیه فعالیت های فوتبالی محکوم شدند.
علاوه بر این، بلاتر 50 هزار و پلاتینی 80 هزار فرانک جریمه شده اند.
اما هر دو مقام فوتبالی هرگونه تخلفی را رد کردند و گفتند این پول بابت کاری است که پلاتینی به عنوان مشاور فنی فیفا بین سال های 1998 و 2002دریافت کرده است.
با این حال، این مقام فرانسوی 60 ساله پول خود تا سال 2011 دریافت نکرده بود و همین امر باعث شد سوالاتی بابت این تاخیر زمانی مطرح شود.
یوفا، نهاد حاکم بر فوتبال اروپا، گفته است تا زمان مشخص شدن نتیجه تجدید نظر در حکم پلاتینی انتخاب رئيس جدید را به تعویق خواهد انداخت.
محرومیت 8 ساله توسط اتاق قضایی کمیته اخلاق صادر شده اما بازوی تحقیقاتی این کمیته این محرومیت را ملایم دانسته و خواستار محرومیت مادام العمر برای بلاتر و پلاتینی است.


انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار