رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی بهمئی خبر داد

برگزاری نخستین جشنواره منطقه‌ای شعر گویشی «وار» در بهمئی

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی بهمئی از برگزاری نخستین جشنواره منطقه‌ای شعر گویشی با عنوان «وار» با میزبانی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛امین درخشان، از برگزاری نخستین جشنواره منطقه‌ای شعر گویشی با عنوان «وار» خبر داد و گفت: این جشنواره به میزبانی شهرستان بهمئی برگزار خواهد شد.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد فضای وحدت و همدلی با عنایت به شعار سال مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ در استان‌های زاگرس‌نشین که دارای گویش مشترک لری و متعلقات مشترک فرهنگی هستند، عنوان کرد.

وی افزود: شناسایی استعدادهای درخشان استان‌های لرنشین (زاگرس نشین) در حوزه شعری و جهت‌دهی به خلق و بازشناسی مضامین انقلابی در شعر لری از دیگر اهداف برجسته جشنواره منطقه‌ای شعر لری «وار» است.

این مسئول اظهار داشت: جشنواره منطقه‌ای شعر گویشی «وار» با حضور استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان بهمئی برگزار خواهد شد.

درخشان بخش‌های جشنواره را آزاد، سنت‌ها و آئین‌های بومی و محلی و طنز و بخش جنبی (ویژه فجر انقلاب اسلامی) عنوان کرد و بیان داشت: به 12 اثر برگزیده جشنواره لوح تقدیر، تندیس و جوایز نقدی تعلق خواهد گرفت.

وی با بیان این که قالب‌های شعری این جشنواره سپید و کلاسیک است، تصریح کرد: انتخاب موضوعات شعری مناسب، استفاده از تصویرهای هنرمندانه و مناسب با فضای شعری، به کارگیری الگوهای اخلاقی و تربیتی در اشعار از موارد مهم ارزیابی آثار است.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی با بیان این که آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه 29 اسفند ماه سال جاری است، یادآور شد: هر شاعر می‌تواند حداکثر سه اثر به دبیرخانه ارسال کند ضمن این که آثار ارسالی نباید در هیچ جشنواره دیگری برگزیده شده باشند.

درخشان تصریح کرد: آئین تجلیل از برگزیدگان این جشنواره 22 و 23 فروردین‌ماه سال آینده با حضور مسئولین کشوری و استانی در شهرستان بهمئی برگزار خواهد شد.
انتهای پیام /
برچسب ها: جشنواره ، شعر ، گویش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.