اهواز؛

ورود وزیر آب و محیط زیست الجزایر به اهواز

وزیر منابع آب و محیط زیست کشور الجزایر صبح امروز از طریق فرودگاه بین المللی اهواز وارد این شهر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سفیر الجزایر در تهران عبدالوهاب نوری را در این سفر همراهی می نماید.

قائم مقام وزیر نیرو گفت: این سومین روز از بازدید این مقام الجزایری از تاسیسات برق آبی و تامین آب ایران است که در این روز از برخی مناطق خوزستان دیدن می کند.

بازدید از سد و نیروگاه کارون 3 و نیز مجموعه گردشگری کول فرح در نزدیکی ایذه از جمله برنامه های وزیر منابع آب و محیط زیست الجزایر می باشد.

در این سفر ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو، احمد سیاحی معاون عمرانی استاندار خوزستان، محمدرضا شمسایی مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان این هیات الجزایری را همراهی می کنند.

قرار است وزیر منابع آب و محیط زیست الجزایر از سد و نیروگاه کارون 4 در استان چهارمحال و بختیاری نیز بازدید به عمل آورند و امشب پس از بازدید از این تاسیسات به تهران باز خواهد گشت.

سد و نیروگاه کارون 3 از بزرگ ترین سدهای ایران بر روی رودخانه کارون در جنوب غربی ایران و در 28 کیلومتری ایذه در شمال شرق خوزستان احداث شده است.

نیروگاه این سد با تولید سالیانه 4 هزار و ۱۷۲ میلیون کیلو وات ساعت انرژی یکی از بزرگ ترین نیروگاه های برق آبی کشور می باشد.

هدف از احداث سد و نیروگاه کارون 3، تامین بخشی از برق مورد نیاز کشور ایران و نیز کنترل سیلاب های مخرب است.

ارتفاع بدنه سد ۲۰۵ متر و حجم مخزن سد 3 میلیارد متر مکعب است و عملیات اجرایی این طرح در سال ۱۳۷۳ آغاز و در سال ۱۳۸۳ به پایان رسید.

کول فرح نیز تنگه ای در 7 کیلومتری شمال شرقی ایذه، شامل 6 نقش برجسته متعلق به دوره ایلامیان است که با توجه به سنگ نبشته های به جا مانده و بقایایی از محل زندگی آنها در گذشته های دور که در میان کوه ها باقی مانده مانند گورها کانال آب و بقایای ساختمان و نقطه دیدبانی می توان گفت این محل پرستش گاه نارسینا، یکی از خدایان ایلامی بوده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.