مرمت بنای موزه استاد صنعتی به اتمام رسید

موزه استاد صنعتی دارای سالن تئاتر، شهر فرنگ، نمایشگاه تک‌چهره‌ها و موزه مردم‌شناسی است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موزه استاد صنعتی در سال 1325 تاسیس شد. در این موزه حدود شش هزار تابلو و بیش از هزاران مجسمه گچی، سنگی و برنزی از شخصیت‌های علمی و ادبی ایران و شخصیت‌های گوناگون نگهداری می‌شود.

موزه استاد صنعتی دارای سالن تئاتر، شهر فرنگ، نمایشگاه تک‌چهره‌ها و موزه مردم‌شناسی است.


* چرا این موزه تخریب شد؟

رفت و آمد قطار مترو در زیر پیکره ساختمان، لرزه به اندام موزه انداخت. همچنین این موزه پاتوق دست‌فروش‌ها و کولی‌ها شده بود. این وضعیت عاملی شد تا صدای خیلی‌ها در آید و موزه صنعتی کرمان خواستار انتقال مجسمه‌های این موزه به کرمان شدند.


* شروع تعمیرات و وضعیت حال حاضر موزه!

پس از برگزاری سلسله جلسات بین میراث فرهنگی و هلال احمر و شهرداری مبنی بر مرمت موزه، بالاخره در اواخر اسفند ماه سال 93 تعمیرات آن شروع شد.

این تعمیرات با سه هدف مرمت بنای نقاشی‌ها و مجسمه آغاز شد.

حال پس از یک سال مرمت بنا به پایان رسید و بخش تعمیرات نقاشی و مجسمه‌ها زیر نظر استادان این عرصه به ترتیب جاوید رمضانی و حمید شانس آغاز شده است.

فرهاد علی‌اکبری مدیر موزه‌های هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص افتتاح و پایان کار مرمت موزه گفت: بازگشایی موزه تا نوروز 95 انجام نمی‌شود.

احتمال می‌رود که تا پایان فروردین 95 کل کار تعمیرات انجام شده و شاید همزمان با روز ملی صلیب سرخ افتتاح شود.

قابل ذکر است؛ آثار استاد علی صنعتی مجسمه‌ساز معروف ایران که در اواخر عمر خود آن‌ها را وقف هلال احمر کرده بود، در این موزه نگهداری می‌شود.



انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار