تبریز؛

تاکید بر تولید گزارشهای خبری استاندارد و حرفه ای

قائم مقام خبرگزاری سازمان صدا وسیما تولید گزارش های خبری حرفه ای و استاندارد را بهترین راه ممکن برای جذب و حفظ مخاطبان داخلی و خارجی رسانه ملی برشمرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ دکتر عابدینی در جلسه بررسی بخش های خبری صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در تبریز ،با تشریح علت ایجاد خبرگزاری صدا و سیما افزود: خبرگزاری صدا وسیما با هدف رقابت با دیگر خبرگزاری ها تاسیس نشده چرا که آنتن پخش تصویری خبر تلویزیون و پخش رادیو در اختیار رسانه ملی است و نیازی به رقابت با دیگر رسانه ها و خبرگزاری ها نیست.

وی با تاکید بر تولید گزارشهای خبری حرفه ای در خبرگزاری صدا وسیما ،استفاده از همه ظرفیت های فکری خبرنگاران رسانه ملی و خبرگزاری ها را در پیشرفت تولید گزارش ها موثر دانست .

عابدینی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت فضای مجازی در نشر اخبارو پیام ها افزود: دز گذشته یعنی در دهه 60 -70 رسانه ملی چندتا شبکه محدود داشت و مردم نیازهای خبری خود را از رسانه ملی دریافت می کردند، اما امروزه با ورود فضاهای مجازی به عرصه اطلاع رسانی مردم می توانند به غیر از رسانه ملی از دیگر رسانه ها اطلاعات دریافت کنند که این عامل موجب شده خبرگزاری صدا وسیما برای بقاء خود به سمتی برود که با تهیه و تولید گزارشهای استاندارد و حرفه ای و رساندن به موقع و سریع آن به مخاطب گام بردارد.

وی همچنین با اشاره به محدودیت های ارسال اخبار تصویری از مراکز استانها و حتی خارج از کشور در 2 دهه گذشته و با بیان فشارهای ناشی از تحریم های سالهای اخیر گفت: فشارهای تحریم ها موجب شده همکاران فنی در رسانه ملی بتوانند با خلق نرم افزار جدید و بدون استفاده از "اس ان جی" از طریق اینترنت اخبار تصویری و گزارش ها را به موقع و آنلاین به خبرگزاری ها  ارسال کنند .

قائم مقام خبرگزاری صدا وسیما همچنین اعلام کرد : این خبرگزاری اکنون علاوه بر تولید و پوشش روزانه صدها خبرداخلی هر روز بیش از 700 خبر خارجی نیز ترجمه و در اختیار مردم قرار می دهد.

قبل سخنان قائم مقام خبرگزاری صدا وسیما صادقی موحد معاون خبر مرکز اذربایجان شرقی در باره آخرین وضع تهیه و تولید گزارشهای خبری و پوشش اخبار رویدادی در آذربایجان شرقی و مشکلات بخش های خبری گزارش داد.

جلسه توجیهی خبردر صدا و سیمای مرکز اذربایجان شرقی ،با حضور عابدینی قائم مقام خبرگزاری سازمان صدا وسیما ،سردبیر منطقه 2 اخبار استانها، معاون خبر ،مدیران اتاق خبر و باشگاه خبرنگاران جوان مرکز آذربایجان شرقی، سردبیران، دبیران خبر و خبرنگاران در حال برگزاری است .

چگونگی تهیه گزارشهای خبری /چگونگی محتویات گزارش ها/رعایت استانداردهای خبری در تهیه و تولید اخبار و آسیب شناسی گزارشها از جمله مباحثی بود که در جلسه امروز در باره آن بحث می شود .
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار