معاون درمان وزیر بهداشت گفت: عدم تناسب ارائه خدمات سرپایی در بخش خصوصی و دولتی هزینه زیادی را به جیب مردم تحمیل کرده است.

محمد آقاجانی معاون وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به عدم تناسب ارائه خدمات سرپایی در بخش خصوصی و دولتی بیان کرد: 80 درصد از خدمات بستری در بیمارستان‌های دولتی و 80 درصد از خدمات سرپایی در بخش خصوصی ارائه می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: طی سالیان گذشته خدمات سرپایی نسبت به بستری شکل نامناسبی به خود گرفته است. یعنی در حوزه خدمات بستری که هزینه آن زیاد و بازگشت سرمایه طولانی مدت است، دولت ناچار به سرمایه‌گذاری و ارائه 80 درصد از خدمات شده است.

آقاجانی افزود: در حوزه خدمات سرپایی که بازگشت سرمایه زودبازده و کوتاه مدت است، بخش خصوصی مشارکت و به ارائه خدمات پرداخته است. بنابراین عدم تناسب در ارائه خدمات مشکلات را ایجاد کرده است .

معاون درمان وزیر بهداشت اظهار کرد: معضل عدم تناسب ارائه خدمت در حوزه سرپایی و بستری بدین معناست که اکنون باید 80 درصد از مردم خدمات سرپایی را از بخش خصوصی بگیرند که بعضاً شامل پوشش بیمه‌ای نیست، این موضوع باعث شده تا هزینه زیادی به جیب مردم تحمیل شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر سیاست‌گذاری وزارت بهداشت دسترسی آحاد مردم به ویژه مناطق محروم و اقشار کم برخوردار درمان با کیفیت و ارزان است که در این راه ایجاد 252 پلی کلینیک عمده تخصصی و فوق تخصصی مد نظر قرار گرفته شده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار