رشد نسبی ارزش بورس آمریکا در پی افزایش قیمت نفت

بورس وال استریت نیویورک روز سه شنبه بر اثر افزایش نسبی قیمت جهانی نفت و بی ثباتی سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکا، با رشد نسبی روبرو بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاهش فعالیت‌های تولیدی چین به همراه افزایش نسبی قیمت نفت در بازارهای جهانی در برابر کاهش جزیی شاخص‌های اقتصادی بخش خصوصی آن از جمله اشتغال موجب شد بورس وال استریت امروز با رشد نسبی روبرو شود.

براساس این گزارش، در ساعات 10 صبح به وقت محلی، یعنی ساعات اولیه آغاز کار بازار بورس وال استریت نیویورک، ارزش شاخص سهام S&P ۵۰۰ (مخفف عبارت Standard and Poor's index) که فهرستی از ۵۰۰ سهام برتر در بازار بورس سهام نیویورک و نزدک است امروز با 0،72 درصد با 13،42 واحد به 1878.2 واحد رسید.

البته این سهام در بورس نزدک، دیگر شاخص عملکرد بورس اوراق بهادار نیویورک، که بزرگ ترین بازار معاملات الکترونیک سهام در آمریکا است، با 53.08 واحد (1،22 درصد) رشد به 4390.59 واحد رسید.

داو جونز یکی از سه شاخص عملکرد بورس اوراق بهادار نیویورک که از فهرستی متشکل از سهام 30 شرکت بزرگ در بورس این شهر تشکیل شده است، با 82،24 واحد افزایش (0،52 درصد) به 16058.08 واحد رسید.

این درحالی است که شاخص شرکت 'ADT' با 0،8 درصد رشد روبرو بود سهام اگزون موبایل و شرکت هالیبرتون نیز تغییری نداشته است.

براساس این گزارش، ارزش مالی بانک‌های آمریکا از جمله بانک آمریکا نیز امروز با 2،3 درصد رشد روبرو بود و در عین حال جی تی گروپ نیز 2،7 درصد رشد داشت.

البته ارزش سهام شرکت‌های وابسته به فناوری و در حوزه سلامت آمریکا تا 8،7 درصد نیز کاهش ارزش داشته‌اند.

تحلیلگران اقتصادی یکی از علل اصلی بروز این تغییر ارزش‌های اقتصادی در آمریکا را در ائتلاف چهار قدرت نفتی جهان از جمله روسیه، عربستان، قطر و ونزوئلا برای کاهش تولید نفت بعد از مذاکره با سازمان صادرکنندگان نفت (اوپک) اعلام کردند.






انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار