چگونه از اعتیاد مجازی خلاص شویم؟

اگر شما هم بیشتر ساعات روز خود را با استفاده از ابزار مربوط به تکنولوژی در دنیای مجازی سپری می کنید! ما در این گزارش چگونگی خلاصی از آن را برایتان بازگو کرده ایم.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حضور پر رنگ تکنولوژی این روزها به هیچ کس رحم نکرده و با یه نگاه گذرا می توان دید که از پیر تا جوان همه درگیر آن شده ایم و گاهی هم این ابزار قدرتمند اعتیادی را در افراد ایجاد می کنند که شاید باورمان نشود. امروزه اعتیاد به این وسایل تا جایی پیشرفت کرده که حتی در مهمانی ها و خلوت های افراد این ابزار همدم آنها شده و بجای معاشرت با دوستان حقیقی بیشتر ساعات روز خود را صرف هم کلام شدن با افراد مجازی می کنیم.


چگونه از اعتیاد مجازی خلاص شویم؟


به جرات می توان گفت این مشکل در تمام انسان های جهان رایج است و همه بیشترین ساعات روز خود را پشت نمایشگر رایانه ها و گوشی های هوشمند سپری می کنند، برخی مشغول بازی های رایانه ای و برخی دیگر درگیر صفحات اجتماعی و چت هستند ؛ اما در این میان و در زندگی حقیقی هیچ کس با دیگری ارتباط گرم و صمیمانه ندارد.

شاید در روزهای اول وابستگی به این تکنولوژی هوشمند لبخند ملیحی بر لب بیاوریم و خود را معتاد این تجهیزات قلمداد نکنیم اما پس از گذر زمان کوتاهی خواهیم دید دیگر با اعضای خانواده خود هیچ ارتباطی نداریم و آنها را به دست فراموشی سپرده ایم و همه زندگیتان در دنیای مجازی خلاصه شده؛ ولی با کمال تاسف باید بگوییم: این روزها من و شما هم دچار اعتیاد مجاز شده ایم.

چگونه از اعتیاد مجازی خلاص شویم؟


***اعتیاد مجازی به معنای واقعی

اعتیاد به اینترنت یا در سطحی وسیع‌تر استفاده بیش از حد از رایانه و ابزار تکنولوژی در زندگی و وابستگی به آنها به صورتی که در انجام کارهای روزانه مشکلاتی ایجاد کند و این اختلال موجب ایجاد مشکلات روانی ‌شود را می گویند.

*** تست اعتیاد به فضای مجازی

برای آنکه متوجه شوید که به دنیای وسوسه بر انگیز مجازی اعتیاد پیدا کرده‌اید یا خیر کافیست که سئوالات زیر را صادقانه پاسخ دهید:


1- بیش از حد پشت رایانه‌ می‌نشینید یا از گوشی هوشمندتان استفاده می کنید تا جایی که متوجه نمی‌شوید که ساعت ها از پی هم می‌گذرند؟

2- ساعاتی که از ابزار تکنولوژی استفاده نمی‌کنید مدام به فکر آن هستید و به دنبال فرصتی می‌گردید که مجددا سراغ آن رفته و کمی لذت ببرید؟

3- از رایانه برای فرار از احساسات منفی و افسردگی که در وجودتان هست استفاده می‌کنید؟

4- مناسبت‌های مهم و مهمانی‌ها را فراموش می‌کنید و خانواده‌تان را تا جایی که می‌توانید نادیده می‌گیرید؟

5- به خاطر استفاده بی‌رویه تمرکز خود را از دست داده‌اید و حتی سرکار هم نمی‌توانید به درستی کار کنید و دچار پرش افکار شده اید؟


چگونه از اعتیاد مجازی خلاص شویم؟


***دسته بندی اعتیاد اینترنتی:

▪ اعتیاد به چت

▪ اعتیاد به وبگردی

▪ اعتیاد به هک کردن

▪ اعتیاد به وبلاگ

▪ اعتیاد به سایت های غیر اخلاقی


چگونه از اعتیاد مجازی خلاص شویم؟

 
***راهکار خلاصی از اعتیاد مجازی؟

-دسته جمعی به ترک بپردازید و با خانواده و دوستان در خصوص استفاده نکردن از این تکنولوژی  ها رقابت کنید.

-به مرور زمان ساعت هایی را در فضای مجازی سپری می کنید کم کنید تا به موفقیت دستیابید

-ساعات تفریح خود را مشخص کرده و استفاده از رایانه موبایل و تبلت را از آن حذف کنید و فکر کردن به مسائل آزاد را در اولوویت ساعات استراحت و تفریح قرار دهید..

گزارش: حدیث حدادی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.