دلایل افت تحصیلی نوجوان چیست؟

افت تحصیلی در نوجوان به دلایل بسیاری در او ایجاد شده که در صورت عدم رفع آن مشکلات بزرگ تری را ایجاد خواهد کرد.

دلایل افت تحصیلی نوجوان چیست؟ابراهیم غفاری حق روانشناس عمومی در گفت‌و گو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد: افسردگی یکی از عوامل مهم ترک تحصیل نوجوان بوده که از علت‌های آن بی انگیزه شدن و عدم اشتیاق او به ادامه تحصیل و نبود هدف است.
وی در ادامه گفت: شیوه‌های مدرن زندگی امروزی باعث شده تا نوجوان کمتر راغب به ادامه تحصیل بوده و بیشتر به دنبال کسب و کار، ایجاد شغل و بدست آوردن درآمد بوده همچنین افسردگی پدر و مادر نیز بر فرزندشان تاثیر گذار است.

غفاری حق تصریح کرد: عدم انعطاف پذیری محیط تحصیلی، خشونت رفتار مربیان با دانش آموزان، پایین بودن عملکرد آموزشی با افت تحصیلی نیز از دیگر عوامل دل زدگی نوجوان به تحصیل شده و از طرفی استرس، ترس از آینده شغلی و کسب و کار از دیگر موارد عدم اشتیاق نوجوان به درس خواندن است.

این روانشناس در پایان خاطرنشان کرد: گفت‌و گوی والدین با فرزند نوجوان خود، حل مسائل و دلایل عدم اشتیاق او به تحصیل، عدم سخت گیری به فرزند در کسب رتبه‌های برتر در درس‌هایش، رفع مشکلات استرس و نگرانی از آینده شغلی بوسیله معرفی به او از جمله راه‌های افزایش اعتماد به نفس و در نتیجه کاهش افت تحصیلی خواهد بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: تحصیل ، سختگیری ، فرزند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار