اردبیل؛

افتتاح یک هزار و 357 پروژه در اردبیل

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در مدت دو سال گذشته یک هزار و ۳۵۷ پروژه با اعتبار بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در اردبیل افتتاح شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ داوود شایقی افزود: در سال‌های 91 و 92 به دلیل کمبود اعتبارات دولتی و عدم تخصیص این اعتبارات در کل کشور در سال 91 برای استان اردبیل فقط 18 درصد اعتبارات که 25 میلیارد تومان بوده است تخصیص یافته بود.

وی گفت: در سال 92 این تخصیص به 40 میلیارد تومان رسید ولی در سال 93 بالغ بر 650 میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های استان اردبیل تعلق گرفت که 450 میلیارد تومان مربوطه به اعتبارات سال گذشته و بقیه مربوط به سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل بود که 100 درصد اعتبارات این سفر تخصیص یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: این تخصیص سبب شد که توسعه در بخش عمران و بهبود فضای کسب و کار در استان اردبیل ایجاد شود که البته این اعتبارات منهای اعتبارات ملی بوده که توسط وزارتخانه‌ها به دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل اختصاص یافته است.

شایقی تصریح کرد: در دو سال گذشته اعتبارات حوزه آب در استان اردبیل رشد 43 درصدی داشته است که خوشبختانه توانستیم پروژه‌های بزرگی همانند سد گیوی، سد بفراجرد، سد احمدبیگلو و نیز آبرسانی شرب به مشگین‌شهر را انجام دهیم که اعتبارات حوزه فاضلاب شهری نیز حدود 60 درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: برای توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان یک هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است که بعد از تکمیل این پروژه استان اردبیل در 30 سال آینده در تامین برق بی‌نیاز می‌شود که در کنار این پروژه نیز مطالعات در سه پهنه استان اردبیل در حال‌ انجام است که بعد از اتمام برای توسعه استان اردبیل بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در مدت دو سال گذشته حدود یک هزار و 357 پروژه با اعتبار بالغ بر یک هزار و 300 میلیارد تومان در استان اردبیل به بهره‌برداری رسیده است که افتتاح این حجم پروژه نشان از فعالیت‌های مداوم و رونق اقتصادی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، افتتاح ، پروژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار