المپیک ریو 2016

فوتبالیستی که داعش برادرش را ربود سفیر شادی شد

سایت رسمی المپیک ریو 2016 در اخبار المپیکی خود به بررسی زندگی شخصی فوتبالیست جنگ زده عراقی پرداخته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سایت رسمی مسابقات المپیک ریو 2016 که به پوشش اخبار این رقابت ها می پردازد به زندگی پردرد و رنج ایمن حسین فوتبالیست جنگزده عراقی پرداخته است.
در این گزارش در مورد ایمن حسین که در پیروزی 2-1 عراق مقابل قطر در رقابت های انتخابی المپیک در دوحه با گل پیروزی بخش خود باعث صعود عراق به المپیک شد و موجی از شادی را برای عراقی های خسته از جنگ و رنج به ارمغان آورد نوشته شده است :
وقتی او گلی زد که عراق را به رقابت های المپیک ریو رساند معدود افرادی از زندگی غمبار ایمن حسین خبر داشتند. مهاجم 23 ساله ای که شادی و غرور بسیاری را برای کشورش به ارمغان آورد از جنگ و خشونتی که کشورش را تکه تکه کرده رنج می برد.
حسین، پدر ،برادر و خانه اش را در جنگ با داعش از دست داده اما شادی فراوانی برای کشورش به ارمغان آورد.

برادر او که یک پلیس بود توسط داعش ربوده شد و خانواده ی او سال 2014 مجبور شدند از روستای خود در نزدیکی کرکوک فرار کنند.
او در مورد برادرش می گوید هیچ کس نمی داند چه اتفاقی برای او افتاده است و امیدوارم زنده باشد.
به حسین گفته شده است خانه آنها ویران شده و مادر و خواهرانش در کنار دیگر آوارگان در کرکوک زندگی می کنند،در حالی که او با تیم خود در بغداد زندگی می کند.
از دست دادن خانواده دومین اتفاق غمبار زندگی حسین است، پیش از این پدر او در سال 2008 به دست القاعده کشته شده بود.
با این وجود او از وضعیت فعلی خود احساس رضایت می کند و می گوید خدا را شکر، من در اطراف خودم دیوار دارم اما بسیاری از آوارگان در چادر زندگی می کنند.
حالا حسین برای بازی در رقابت های المپیک در برزیل، جایی که عراق در میان 12 تیم خواهد بود، هیجان زده است. او گفت: "من بجزسفرهایی که با تیم فوتبال داشته ام هرگز ازعراق خارج نشده ام. برزیل را فقط از یوتیوب و تلویزیون می شناسم.


انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار